پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
رئیس کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت از حل مشکل ضمانت‌نامه دفاتر پیشخوان دولت از طریق تجمیع تضامین دفاتر خبر داد و گفت: در نخستین قدم، 50 میلیارد تومان سپرده انفرادی در قبال پرداخت 8 میلیارد سپرده تجمیعی آزاد می‌شود.

شعارسال: علی فلاح‌ حقیقی از حل مشکل تضامین دفاتر پیشخوان دولت خبر داد و اظهار داشت: تضامین انفرادی دفاتر با ضمانت‌نامه تجمیعی جایگزین می‌شود.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی کشور گفت: در پی مشکلات دفاتر پیشخوان دولت برای تهیه ضمانت‌نامه برای ارائه به دستگاه‌های خدمات‌دهنده، تلاش برای حل این مشکل آغاز شد و در نخستین اقدام در تفاهمی با یک دستگاه خدمت‌دهنده‌ مقرر شد تضامین انفرادی دفاتر با ضمانت‌نامه تجمیعی جایگزین شود و حصول این توافق با دیگر دستگاه‌های خدمات‌دهنده نیز در دست پیگیری است.

وی با اشاره به جزئیات نخستین توافق انجام شده، توضیح داد: تجمیع بیمه تضامین اختصاصی دفاتر پیشخوان دولت ارایه کننده خدمات همراه اول نخستین گام است که با این اقدام در ازای ارائه 8 میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی تجمیعی از طرف کانون دفاتر به نمایندگی از دفاتر، مبلغ 50 میلیارد تومان ضمانت‌نامه انفرادی دفاتر آزاد می‌شود.

فلاح حقیقی گفت: به این منظور دفاتر پیشخوان خدمات دولت شهری و روستائی ارائه کننده خدمات همراه اول طی 10 روز کاری از ابلاغ این دستورالعمل به تاریخ 13 مهرماه، باید 800 هزار تومان از طریق درگاه دفاتر پیشخوان دولت به عنوان سپرده واریز کنند که این مبلغ در صورت فسخ قرارداد دفتر با همراه اول عودت داده می‌شود.

به گفته وی، پیش از این هر یک از دفاتر موظف به ارائه ضمانت‌نامه 10 میلیون تومانی شامل حداقل ودیعه یک میلیون تومان و پرداخت سالانه مبلغ 250 هزار تومان برای تمدید ضمانت‌نامه بودند. اخیرا نیز شرایط ضمانت‌نامه سخت‌تر شده است و بانک‌ها دیگر در ازای دریافت یک میلیون تومان ضمانت‌نامه 10 میلیونی صادر نمی‌کنند که در نتیجه این امر برخی دفاتر ناچار به ارائه ضمانت‌نامه ملکی شده‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 24 مهر 1395، کدمطلب: 13950712001169 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین