پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
سرنوشت مبهم اسکله مسافربری و میلیاردی کنارک اینروزها گره ای کور خورده است، گره ای همچون وعده های صد روزه دولت که هیچگاه محقق نشد و کلیدی که خیال چرخیدن ندارد.
شعارسال: اسفندماه سال گذشته بود که اسکله مسافربری کنارک با هزینه ای میلیاردی به بهره برداری رسید و مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان در حاشیه افتتاح این اسکله مسافری گفت: برای آماده سازی این اسکله مسافری حدود 10 میلیارد ریال از اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی هزینه شده است.

'سیاوش رضوانی' اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تقویت فرهنگ دریا محور در کشور و همچنین افزایش سفرهای دریایی و تفریحی، ایجاد زیرساخت لازم و همچنین پرداخت تسهیلات اعتباری را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: با بهره برداری از این اسکله مسافری امکان تردد دریایی از چابهار به کنارک و بالعکس برای مسافران و گردشگران بویژه در ایام تعطیلات آخر سال و عید نوروز فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه پایانه مسافری از حدود 10 سال پیش در بندر شهید کلانتری چابهار آماده شده است تصریح کرد: متاسفانه تاکنون از این ظرفیت برای ارایه خدمات دریایی بویژه در حوزه گردشگری یا سفر به کشورهای همسایه از جمله عمان و پاکستان استفاده نشده است.

وی مهمترین دلیل بهره برداری نکردن از این ظرفیت ها را نبود فرهنگ دریا محور و همچنین اشتیاق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه عنوان و اظهار امیدواری کرد: با توجه به سیاست های حمایتی سازمان بنادر از جمله پرداخت 80 درصد اعتبار خرید تجهیزات دریایی از جمله کشتی به صورت تسهیلات ارزان قیمت از منابع داخلی، بخش خصوصی کشور و منطقه برای استفاده از این ظرفیت ها و زیرساخت های قانونی استقبال کنند.

* تخریب اسکله مسافربری کنارک 5 روز پس از افتتاحیه

مردم شهرستان های کنارک و چابهار که پس از افتتاح این پروژه میلیاردی آماده بودند تا در ایام عید نوروز از آن استفاده نمایند و با افتخار این پروژه میلیاردی را به مسافران و مهمانان نوروزی نشان دهند،اما به یکباره رویاهایشان فرو ریخت.

اسکله مسافربری کنارک با هزینه میلیاردی که هنوز یک هفته از افتتاحیه اش نگذشته بود، در کمال ناباوری تخریب و ویران شد.

این در حای بود که یکی از شهروند خبرنگاران کنارک با مشاهده تخریب اسکله تصاویری از آن را به پایگاه خبری تحلیلی طلوع کنارک ارسال نمود، و پس از انتشار این تصاویر در خروجی سایت و آگاهی مردم و مسئولین شهرستان از ویرانی اسکله مسافربری، جمعی از مردم و و جوانان شهرستان که شاهد از دست رفتن رویاهایشان بودند، آستین ها را بالا زدند و هرکاری کردند تا مانع از تخریب بیشتر آن شوند. تلاشی که دیگر فایده نداشت.

دست اندرکاران این اسکله مسافربری که در آستانه سال نو خاطره بدی در اذهان مردم شهرستان بجا گذاشته بودند، سریعا وعده بازسازی پروژه در اسرع وقت رادادند. وعده هایی که نه تنها عید سال 94، بلکه اکنون نیز در آستانه سال 95 نیز محقق نشده است.

مسئولین بنادر و دریانوردی که بارها در جلسه های مختلف وعده بازسازی اسکله و استفاده مردم از آن در عید نوروز را داده بودند، گویا همه چیز را به فراموشی سپرده اند و یادشان رفته که اسکله مسافربری کنارک را در چه هیاهوی رسانه ای افتتاح کردند.

اسکله مسافربری کنارک اینروزها به پروژه" آبروبر" معروف شده است، پروژه ای که بدون در نظر گرفتن استانداردهای لازم و با صرف هزینه های هنگفت مورد بهره برداری قرار گرفت و با تلاطم محدودی به این روز افتاد.

* مسئولین مربوطه پاسخگو باشند

قاسم میرزایی عضو شورای بخش مرکزی در گفت و گو با خبرنگار طلوع کنارک، اظهار داشت: تخریب اسکله مسافربری پس از افتتاحیه آن نشان داد که هیچ کار کارشناسی در این پروژه انجام نشده بود.

وی افزود: این پروژه که ادعا می شود یک میلیارد برای آن هزینه شده است، گاهی نیز شنیده می شود که بیشتر از یک میلیارد هزینه آن بوده است.

میرزایی با اشاره به افتتاح اخیر اسکله مسافربری در چابهار نیز گفت : این اسکله نیز مسافربری نیست و بستر برای انتقال مسافر وجود ندارد.

عضو شورای بخش مرکزی کنارک، تاکید کرد : مسئولینی که پروژه ای با این وسعت را انجام می دهند باید پاسخگوی مردم باشند.

* مردم کنارک چشم انتظار تحقق وعده مسئولین هستند

شهریار سروش فعال فرهنگی کنارک نیز در گفتگو با خبرنگار طلوع کنارک با اشاره به نارضایتی مردم شهرستان از عدم پیگیری تخریب اسکله مسافربری کنارک، گفت : مردم بسیاری هنوز چشم انتظار بازسازی این اسکله هستند.

وی افزود: متاسفانه تاکنون به وعده هایی که داده شده، هیچگونه ترتیب اثری داده نشده استریال درحالیکه اینمورد خواسته همه مردم شهرستان می باشد.

به نظر می رسد این گونه افتتاح پروژه ها که با سرعت و بدون دقت لازم صورت می گیرد، فقط برای بهره برداری سیاسی یکی از مدیران ارشد استان انجام می شود که هزینه ی آن را مردم بی پناه استان می پردازند؛ این بار البته «طوفان» دست این «سیاسیون» را رو کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 29 اسفند 1394 ، کدخبر: 682681، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین