پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۲۲۵
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
فردی مدعی تاسیس کارخانه کاغذ سازی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در کرمان شده، کارخانه‌ای که به ۱۰۰ میلیارد تومان ارز نیاز دارد و مشکلاتی که برخی از بانک‌ها سر راه او ایجاد کرده اند. اگر جای جهانگیری بودیم، دستور پیگیری دو جانبه اداری- قضایی می‌دادیم و کلیه متخلفان را به نظام قضایی معرفی می‌کردیم. حتی اگر فرد متقاضی تولید می‌بود.

شعار سال:قراری، موسس کارخانه کاغذ ارزوئیه: جواز تأسیس کارخانه خمیر و کاغذ ارزوئیه در جنوب کرمان را سال ۹۶ گرفتم و قرار بود یک کارخانه ۱۱۰ هزار تنی ایجاد شود. یک سازنده چینی در گوانگ‌ژو پیدا کردم و قرار شد ماشین‌آلات را برایم بسازد. برای دریافت تسهیلات ۱۲۳ میلیون یورویی به من پروفرما دادند و برای اخذ تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی شدم.

آن زمان بررسی کردم و دیدم می‎شود به‌جای آن، با یک قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومانی با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به دانش فنی ساخت این تجهیزات دست یابم. برای همین طی قراردادی با یک شرکت با ۳۰ میلیارد تومان توانستم دانش فنی و نقشه ماشین‌آلات را در ایران تهیه کنم.

پس از آن به استانداری کرمان و کارگروه رفع موانع تولید مراجعه کرده و گفتم به جای ۱۲۳ میلیون یورو، ۱۰۰ میلیارد تومان پول به من بدهید. آن‎ها نیز برای دریافت این تسهیلات مرا به بانک ملی معرفی کردند و آبان سال گذشته مدارک را به بانک ملی دادم. آن‎ها گفتند باید علاوه بر وثیقه‌ها، دانش فنی را نیز جزو مدارک به بانک بدهم تا آن را بررسی کنند!

وقتی پیگیر شدم فهمیدم مدیرعامل بانک ملی کلنگ یک کارخانه کاغذ را در شادگان به زمین زده و ۱۳۰۰ میلیارد تومان منابع هم به این پروژه تخصیص داده‌اند. فهمیدم که مدیران بانک به دنبال استفاده از دانش فنی کارخانه من بودند. من دانش فنی را که خریده بودم، به آن‎ها ندادم و بانک نیز با پرداخت وام مخالفت کرد.

بهمن ۹۸ برای دریافت تسهیلات با بانک صادرات مذاکره کردم. مدیران بانک گفتند: وثیقه بیاور، قرارداد یک‎طرفه می‌بندیم و به‌صورت مشارکت با شما عمل می‌کنیم به طوری که ۱۰۰ میلیارد می‎دهیم و موقع بازپرداخت، کارخانه را با قیمت روز برآورد کرده و سهم‌مان را براساس آن می‌گیریم. من قبول نکردم.

بعد از این اتفاق اوایل امسال با مسئولان یک بانک دیگر جلسه گذاشتم پس از اتمام جلسه وقتی از آسانسور بیرون آمدم فردی به دنبال من آمد و گفت: اگر به من ۱۰ میلیارد بدهید، تسهیلات ۱۰۰ میلیارد تومانی شما را از بانک می‌گیرم. این را هم قبول نکردم.

پس از این اتفاق، اردیبهشت امسال به یکی از معاونان یک بانک دیگر معرفی شدم. درحالی‌که من طرح توجیهی داشتم آن‎ها گفتند باید این طرح را توسط شرکتی که ما معرفی می‌کنیم و با پرداخت ۱۲ میلیارد تومان تهیه کنید تا تسهیلات بدهیم. این مسائل را به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و سازمان بازرسی نیز اعلام کرده‌ام ولی اقدامی صورت نگرفته. استانداری کرمان هم گفت نمی‎توانیم کاری کنیم.

دولت ۷۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به یک واردکننده می‌دهد تا ۳۰ هزار تن کاغذ وارد کند اما حاضر نیست ۵ میلیون دلار برای احداث یک کارخانه بدهد تا سالی ۱۰۰ هزار تن کاغذ در داخل تولید کنیم.

 

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال ،برگرفته از کانال خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین