پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۴۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
وزیر نیرو گفت: ضمانت نامه بانکی حسن انجام کار برای استفاده از وام ۱.۲ میلیارد یورویی از سوی دولت روسیه، امروز مورخ ۱۰ اسفند ماه سال جاری به دست ما رسید.
شعار سال: رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاح ۳۵ پروژه سازوکاری صنعت آب و برق، در پاسخ به سوال مبنی بر آخرین وضعیت قرارداد تامین مالی نیروگاه سیریک گفت: نیروگاه سیریک در منطقه‌ای به همین نام در استان هرمزگان با ظرفیت ۱۴۰۰ مگاوات در نظر گرفته شده که به لحاظ پایداری شبکه برق در جنوب و جنوب شرق کشور از اهمیت بالایی برخودار است.

وزیر نیرو با اشاره به شیوه تامین مالی ساخت این نیروگاه تاکید کرد: از چند سال پیش با هماهنگی‌های به عمل آمده، مقرر شد تا تامین مالی این نیروگاه از منابع وام دولتی فدراسیون روسیه انجام شود.

*ساخت نیروگاه سیریک ۱.۴ میلیارد یورو سرمایه نیاز دارد

این مقام مسئول در بیان اینکه نیروگاه سیریک به سرمایه ۱.۴ میلیارد یورویی برای ساخت نیاز دارد، گفت: سال ۱۳۹۵براساس قرارداد تجاری که آن زمان آماده شده بود، اقدام‌هایی برای شروع این پروژه انجام گرفت، اما روند اجرایی به دلیل برخورد با مشکلات و موانع متعدد اداری، مالی و نظایر آن طولانی شد.

وی در تشریح اینکه از شهریور۹۷ مسئولیت کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و فدراسیون روسیه به وزارت نیرو واگذار شد، گفت: تامین مالی نیروگاه سیریم در کنار سایر طرح‌ها برای استفاده از وام دولتی روسیه مد نظر قرارگرفت.

*ضمانت‌نامه بانکی برای تامین مالی نیروگاه سیریک توسط روسیه صادر شد

اردکانیان با اشاره به اینکه هر دو طرف قرارداد خواستار تسریع در پیشرفت پروژه بودند، گفت: ضمانت نامه بانکی حسن انجام کار برای استفاده از وام ۱.۲ میلیارد یورویی از سوی دولت روسیه، همین امروز مورخ ۱۰ اسفند ماه سال جاری صادر شد و به دست ما رسید.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه بخشی از منابع مالی ساخت این نیروگاه نیز از سوی منابع داخلی تامین می‌شود، گفت: انتظار می‌رود با انجام تشریفات آن در سمت ایران هرچه زودتر کار‌های اجرایی این پروژه آغاز شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از مشرق، تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۸۷۰۸۳، www.mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
0
روس ها تا الان در زمینه صنعتی نتونستن اونطور که باید و شاید به ما خدمت برسونن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین