پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان از رشد 7.8 درصدی پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف استان در 6 ماه ابتدای امسال خبر داد.
شعارسال: محمد رضا طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: در 6 ماه سال 95، 21 هزار و 666 فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده که از این میزان 20 هزار و 738 فقره پرونده مختومه شده است.

وی افزود: پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف در 6 ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.8 درصد رشد داشته است که سیستان و بلوچستان رتبه هفتم کشوری را در زمینه میزان پرونده‌های وارده کسب کرده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: آمار مختومه پرونده‌های شوراهای حل اختلاف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3.2 درصد افزایش داشته است.

طاهری از آزادی 26 نفر زندانی توسط شورای حل اختلاف در امسال خبر داد و گفت: در شعب صلحی شوراهای حل اختلاف در زندان‌ها، 239 فقره پرونده وارد که از این میزان 128 فقره پرونده مختومه و 104 پرونده به سازش منتهی شده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ثبت تمام پرونده‌های وارده در شوراهای حل اختلاف زاهدان به صورت الکترونیکی، برگ‌شماری پرونده‌ها، تنظیم فرم‌های آماری و گزارش‌گیری آماری از طریق سیستم در سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی، پرداخت هزینه‌های دادرسی به صورت الکترونیکی در راستای حفظ کرامت انسانی مراجعه‌کنندگان و جلوگیری از مراجعه حضوری به بانک را از دیگر اقدامات صورت گرفته در شوراهای حل اختلاف عنوان کرد.

* پالایش پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف شهرستان زاهدان

طاهری به ساماندهی بایگانی‌ راکد شورای حل اختلاف شهرستان زاهدان اشاره کرد و گفت: ایجاد فضا برای پرونده‌های ورودی جدید به شعب و نگهداری اصولی از پرونده‌ها به منظور دسترسی مجدد در صورت نیاز از اهداف ساماندهی بایگانی راکد شورای حل اختلاف در شهرستان زاهدان بود.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان بیان کرد: با این اقدام پرونده‌های سنوات گذشته در بحث حقوقی و کیفری وارده، رسیدگی، مختومه و بایگانی شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی چهاربهاران، تاریخ انتشار: یکشنبه 18 مهر 1395، کدخبر: 423364، www.4baharan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین