پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 June 03
کد خبر: ۳۳۱۸۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
ظاهر ماجرا مزایده خودرو‌های ناقص است آن هم با قیمت‌هایی که با بهای کارخانه فاصله زیادی دارد و به قیمت بازار آزاد نزدیک‌تر است، اما این تمام ماجرا نیست.
شعار سال: یکی به بهانه خط و خش بدنه و دیگری به بهانه نداشتن سپر. یکی از خریداران خودروی ناقص به تجارت‌نیوز می‌گوید یک دستگاه خودروی کوئیک را خریداری کردم که تنها نقص آن نداشتن درپوش پلاستیکی جعبه فیوز بود!

او، اما موفق نشده است که خودرو را از مزایده بخرد و خودروی ناقص سر از نمایشگاه اتومبیل درآورده و آن را با قیمت روز بازار آزاد خریداری کرده است. مشتری دیگری با تجربه مشابه توضیح می‌دهد که یک دستگاه خودروی ۴۰۵ را در حالی خریداری کرده که علاوه بر گزارش‌های کاغذی نقص قطعه که روی شیشه جلوی خودرو چسبانده بودند، با ماژیک روی کاپوت و شیشه هم عنوان «خودروی ناقص» درج شده بود، اما خودرو فقط زه یکی از در‌ها را نداشت.

خودروسازان در روز‌های تحریم بهانه جدیدی جور کرده‌اند و بار‌ها علت اختلال در عرضه منظم خودرو را نبود قطعات و خودرو‌های ناقص گفته‌اند. آخرین گزارش موجود از وضعیت خودرو‌های ناقص به ادعای فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو برمی‌گردد که نیمه بهمن امسال تعداد آن را ۳۰ هزار دستگاه دانسته است.

آخرین آمار تجمیعی دو خودروساز هم مربوط به آبان ماه است که نشان می‌دهد حدود ۱۸ درصد خودرو‌های سواری تولید شده دچار نقص قطعه هستند.

کمبود قطعه نداریم!

محمدرضا نجفی‌منش، رییس انجمن قطعه‌سازان،می‌گوید که کمبود خاصی از نظر قطعه خودرو وجود ندارد و تنها مشکل این است که قطعات وارد شده در گمرک دپو است که اگر این محموله آزاد شود خودروسازان هیچ مشکلی برای تامین قطعه ندارند.

امیرارسلان منصوری، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان خودرو کشور درباره ادعای مشتریان بازار خودرو توضیح می‌دهد: خودروسازان بدون مجوز وزارت صمت و شورای رقابت نمی‌توانند خودرو‌های ناقص را به مزایده بگذارند و اگر این اتفاق افتاده است این نهاد‌ها باید پاسخگو باشند.

او ادامه می‌دهد: متاسفانه مشکلات زیادی در فرآیند توزیع خودرو وجود دارد که بار‌ها از طریق تشکل‌های صنفی به شورای رقابت و وزارت صمت گزارش شده، اما گوش شنوایی وجود ندارد و مصرف‌کننده تنها بازنده این بازار است.

ولی رستمی، عضو شورای رقابت پاسخ دقیق و مشخصی به این مساله نمی‌دهد و می‌گوید اعضای شورای رقابت بنا را بر این گذاشته‌اند که فقط رییس شورای یعنی آقای رضا شیوا به رسانه‌ها پاسخ بدهند و البته رضا شیوا هم به هیچ‌کدام از تماس‌های مکرر خبرنگاران پاسخ نمی‌دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار:۱۷ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر:۵۱۹۹۳۶، www.tejaratnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
يعني از ملت ايران بدبخت تر در حوزه خدمات اساسيشي داريم تو جهان؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین