پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۴۵۳
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
طرح ۲۶ نماینده مجلس جهت تشکیل سازمان طب ایرانی به مذاق پزشکان ایرانی خوش نیامد و اعتراض سازمان نظام پزشکی ایران را در پی داشت و البته طبیعتا و مشروعا و عقلا هم نمی‌توان انتظار داشت که سازمان نظام پزشکی یا پزشکان از شکل گیری نهاد‌های رقیب نگران نباشند. اما انتقادات گویا بشکل هدایت شده ای، جای خود را به تخریب و تکفیر داده است. رویه نامیمونی که نیازمند برخورد متقابل می‌باشد.

  شعار سال:طرح ۲۶ نماینده مجلس جهت تشکیل سازمان طب ایرانی به مذاق پزشکان ایرانی خوش نیامد و اعتراض سازمان نظام پزشکی ایران را در پی داشت و البته طبیعتا و مشروعا و عقلا هم نمی توان انتظار داشت که سازمان نظام پزشکی یا پزشکان از شکل گیری نهادهای رقیب نگران نباشند و این ذات یک جامعه مدنی است که گروه های صنفی نسبت به رقبا واکنش نشان می دهند و با دلایل اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و ...

سعی بر نا مشروع نشان دادن رقیب دارند چه آنکه پزشکان ایرانی در شرایط کنونی هم می بینم با وجود استیلای تمام و کامل بر وزارت بهداشت و بسیاری از ارکان تصمیم گیر در مجلس و دولت و ... حاضر به تقسیم منافع و منابع با گروه های پرستاری در بحث تعرفه گذاری خدمات پرستاری با وجود ابن که این طیف بر آمده از طب نوین می باشند هم نشده اند و ۱۴ سال تمام از اجرای قانون سر باز زدند ولو با ده ها بار دستور ریاست جمهور و یا حتی اخیرا دستور واضح و صریح رهبری هم به جایی نرسید. البته این که فقط مشتی نمونه از خروار است و اگر در سبقه تشکیل سازمان نظام پرستاری نیز دقت کنیم می بینیم که اساسنامه این سازمان و قانون آن در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که قاطبه پزشکان حضور داشتند تصویب نشد و این اولیه ترین حقوق صنفی جامعه پرستاری نوین که از دانشگاه های طب نوین فارغ التحصیل شده اند هم راه به جایی نبرد و در نهایت کمیسیون اجتماعی حاضر به شنیدن فریاد جامعه پرستاری شد. البته فقط پرستاران نیستند بلکه آزمایشگاهیان، ماماها، فیزیوتراپ ها و پیراپزشکان از جمله گروه های هستند که در نزاع شدید با صنف پزشکان برای گرفتن حداقل حقوق قانونی خود که در کشورهای دیگر وجود دارد اندر خم یک کوچه اند؟! حالا در این میان عده ای پیدا بشوند و بخواهند سازمانی را راه بیاندازند که دانش آموختگان آن قدم به محیط دانشگاه هم نگذاشته اند، دیگر خوب مشخص است که چه می شود و چه شکل خواهد گرفت.

منتهی بنده به لحاظ اینکه با طب حاشیه و طب مکمل در دنیا چه رفتاری می کنند و چه تجربه ای نظامات سلامت دنیا دارند به زودی قلم خواهم زد و مستندات لازم را ارائه خواهم داد. اما روی سخنم با جناب آقای ظفرقندی می باشد که نامه ای به جناب آقای قالیباف ارسال کرده اند و نگران اعتبار علمی ایران با تاسیس سازمان طب ایرانی شدند؟!

جناب آقای ظفرقندی مگر در سیستم درمانی که خود ارجاعی و تعارض منافع است و پرونده الکترونیک سلامت وجود ندارد و راهنمای بالینی اعمال نمی شود و پزشکان همزمان در دو بخش خصوصی و دولتی مشغول فعالیت هستند و ده نوع استخدام و نظام پرداخت و زیرمیزی و ... وجود دارد؟!

 مگر می توان جامه مترقی بودن را به چنین معجونی بخشید؟!  اجازه بفرمائید مردم در مورد شما قضاوت کنند... وگرنه خودروسازان هم با تولید پراید مدعی حرکت در شانه به شانه علم و وارد کردن تکنولوژی هستند؟!

به هر حال شاید مردم عادی متوجه حرف های بنده نشوند اما تو خود می دانی که چه می گویم ، طب کنونی ما قطعا در مدیریت و نحوه ارائه خدمت و نظارت و ... چیزی کم از طب واپس گرا و ضد تکنولوژی و انحصار گرا ندارد؟!

 

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از کانال نه به عوام فریبی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین