پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 29
کد خبر: ۳۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد گفت: کمیته ای برای ترجمه مقالات علوم انسانی متشکل از اساتید گروه زبان در این دانشگاه تشکیل شده است تا بتوانیم مقالات این حوزه را در مجلات بین المللی منتشر کنیم.
شعارسال: ابراهیم واشقانی: درحال حاضر سهم انتشار مقالات علوم انسانی کشور در مجلات بین المللی تنها ۴ درصد است که این رقم بسیار کم و پایین است.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد برای توسعه انتشار مقالات علوم انسانی دانشجویان و اساتید خود در مجلات بین المللی کارگروهی را متشکل از اساتید گروه زبان های خارجی این دانشگاه تشکیل داده است و در این کارگروه مقالات ترجمه می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد گفت: این کارگروه متشکل از اساتید زبان های مختلف است و علاوه بر ترجمه مقالات به زبان انگلیسی امکان ترجمه به دیگر زبان ها نیز فراهم شده است.

واشقانی تاکید کرد: انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی است و باید با انتشار مقالات علوم انسانی به زبان های بین المللی بتوانیم نظرات خود را به دیگر کشورها عرضه کنیم.

وی عنوان کرد: درحال حاضر سهم انتشار تولیدات علمی ایران در حوزه علوم انسانی در مجلات و پایگاه های بین المللی بسیار کم است و باید برای رفع این مشکل برنامه ریزی صورت گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ چهارشنبه 20 آبان 1394، کد مطلب: 2964270، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین