پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: اگر تیم ملی، فوتبالی که مقابل سوریه به نمایش گذاشت را در مسابقات مقدماتی جام جهانی ارائه دهد به مشکل می‌خوریم.
شعار سال: ابراهیم قاسمپور، بازیکن تیم ملی در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین، درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: بازی تیم ملی مقابل سوریه چنگی به دل نزد و اصلا بازی خوبی از تیم ملی شاهد نبودیم. با اینکه ۳ گل زدیم، ولی در کار‌های دفاعی خوب نبودیم. اینکه تیمی مثل سوریه در مقابل ایران موقعیت گل به دست بیاورد اتفاق خوبی نیست و اگر ما در بازی‌های رسمی مقابل بحرین و عراق اینطور بازی کنیم به مشکل می‌خوریم. تیم ملی در در دیدار دوستانه با سوریه اشتباهات زیادی در خط دفاعی داشت و فاصله بین خط هافبک و خط دفاعی زیاد بود. به نظر من هنوز تیم ملی به وحدت تاکتیکی نرسیده و اسکوچیچ نتوانسته برنامه‌های خود را پیاده کند.

او ادامه داد: در ۳ بازی دوستانه اخیری که از تیم ملی دیده‌ایم تفاوت بین تفکرات اسکوچیچ و کی‌روش مشخص است. کی‌روش ابتدا به دفاع فکر می‌کرد و بعد از آن به فکر گلزنی بود، اما تیم اسکوچیچ تقریبا باز بازی می‌کند و با توجه به فاصله‌ای که بین خط دفاعی و خط هافبک وجود دارد حتما در بازی‌های رسمی به مشکل می‌خوریم. درباره نفرات دعوت شده هم در برخی از موارد با اسکوچیچ موافق نیستم، اما باید به سلیقه سرمربی احترام گذاشت.

قاسمپور درباره اینکه بحرین میزبان مسابقات مقدماتی جام جهانی شده، گفت: دادن میزبانی به بحرین نشان دهنده نفوذ عرب‌ها در کنفدراسیون فوتبال آسیاست. آن‌ها سال‌هاست با پول و لابی‌گری از AFC امتیاز می‌گیرند، اما متاسفانه ایران نه لابی دارد نه پول برای اینکه رای افراد صاحب نفوذ را بخرد و دست‌هایی در کار هستند تا فوتبال ایران را از میزبانی محروم کنند. در این زمینه فدراسیون فوتبال ضعیف عمل کرد. در سال‌های گذشته هم که با کشور‌های عربی مشکل سیاسی نداشتیم هر وقت به آنجا می‌رفتیم با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شدیم و الان هم بحران‌های سیاسی مزید بر علت می‌شود که تیم ملی را در بحرین اذیت کنند، اما این بار امیدوارم آنقدر خوب باشیم که کارشکنی‌ها تاثیری روی تیم ملی ما نگذارند.

مربی اسبق تیم ملی درباره اینکه آیا کیفیت تیم ملی نسبت به دوره کی‌روش پائین آمده، بیان کرد: نمی‌توان تیم ملی زمان کی‌روش را با تیم اسکوچیچ مقایسه کرد، چون کی‌روش ۸ سال تیم ملی را در اختیار داشت. تفاوت بین تفکرات کی‌روش با اسکوچیچ مشخص است، اما شخصا خودم با اسکوچیچ موافق نبودم، چون بعد از کی‌روش باید مربی قوی‌تری به ایران می‌آمد و اگر قرار بود کسی مثل اسکوچیچ را انتخاب کنیم حتی می‌توانستیم مربی ایرانی برای تیم ملی بگذاریم. در هر صورت امیدوارم تیم ملی با اسکوچیچ نتیجه بگیرد، چون تیم کشورمان است و متعلق به هیچ فردی نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 15 فروردین 1400، کد خبر: 4959563،  www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین