پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۳۸۹۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
معاونت عملیات جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درباره اجرای طرح جهاد تربیتی و آموزش دانش‌آموزان مناطق محروم از طریق دانشجومعلمان توضیح داد.
شعار سال: علی محمدخان معاونت عملیات جهادی مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درباره همکاری مشترک بسیج دانشگاه فرهنگیان با معاونت ابتدایی بیان کرد: با توجه به شرایط ویژه کرونایی و تبعات اجتماعی آن، وضعیت نظام آموزش و پرورش کشور هم از تبعات مصون نمانده و دستخوش تغییرات شده است که یکی از تبعات این شرایط، تعطیلی آموزش حضوری در اغلب نقاط کشور و تبدیل محیط آموزش حضوری و فضای کلاس به آموزش مجازی است.

او ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان نهاد متولی تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشور با ایجاد شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) برای پاسخ به این نیاز وارد عمل شد، اما طبق اخبار موجود کماکان شاهد عقب ماندگی بخش عظیمی از دانش آموزان از قافله تحصیل هستیم.

محمدخان با اشاره به اینکه برای گذر از وضعیت فعلی و رسیدن به وضعیت مطلوب، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خود را ملزم دانست تا با باز آفرینی مفهوم جهاد در حیطه ماموریتی خود در عرصه تعلیم و تربیت تحت عنوان جهاد تربیتی، اقداماتی گسترده‌ای انجام دهد، گفت: بر این اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای میان سازمان بسیج دانشجویی کشور، دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است تا سبب تسهیل، تسریع و گسترده شدن اقدامات جهادی جهادگران در فضای رسمی مدارس و آموزش دانش آموزان عقب مانده از تحصیل به ویژه در مناطق کمتر برخوردار شود.

او ادامه داد: طرح جهاد تربیتی به همت جهادگران دانشجو معلم و در استان‌هایی، چون گلستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، خراسان شمالی و ... صورت گرفته اجرا می‌شود، به عنوان مثال در استان گلستان بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز ساکن در مناطق کمتر توسعه یافته و بازمانده از تحصیل مجازی تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

معاونت عملیات جهادی مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: البته این طرح اجباری نبوده، نیست و نخواهد بود چراکه برخاسته از جوشش جهادی دانشجویان معلمی است و بر همین اساس بهتر است بگوییم که فضای جهاد و اقدامات جهادی، اجبار بردار نیست و هر آنچه که هست از احساس وظیفه این جهادگران نسبت به آرمان‌های انقلاب نشات می‌گیرد.

چگونگی عضویت در طرح جهاد تربیتی
به گفته او چند سالی هم می‌شود که بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در صدد احیا و گسترش گفتمان جهاد تربیتی جریان تربیت معلم است و عملیات‌های مختلف و گسترده جهادی در اقصی‌نقاط کشور انجام می‌دهد؛ نقطه عطف طرح جهاد تربیتی هم فعالیت جهادی تخصصی دانشجومعلمان به شمار می‌رود که این طرح را به زمین تمرینی برای معلمی تبدیل کرده است.

محمدخان گفت: شرکت کنندگان در این طرح به صورت حضوری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حداکثر ۷ دانش آموز و در روش غیرحضوری از طریق تماس تلفنی، بسته‌های خودآموز و... به یاری دانش‌آموزان مناطق کمتر توسعه یافته شهر محل سکونت خود می‌شتابند.

او با تاکید بر اینکه این طرح تنها مختص تابستان نیست و از سال قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد، بیان کرد: دانشجومعلمان متقاضی برای شرکت در طرح جهادتربیتی می‌توانند با بسیج دانشجویی پردیس یا مرکز خود ارتباط بگیرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۹۵۹۵۶۳، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
اتفاقا از ظرفیت امریه هم میتونن تو این حوزه بهره ببرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین