پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان  با بیان اینکه گیلان رتبه ۷ کشوری را در تولید بوقلمون گوشتی دارد، گفت: استان با ۷ واحد بوقلمون مادر با ظرفیت ۳۹ هزار و ۷۰۰ قطعه رتبه اول کشور را داراست.
شعار سال: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان رتبه ۷ کشوری را در تولید بوقلمون گوشتی دارد، گفت: استان با ۷ واحد بوقلمون مادر با ظرفیت ۳۹ هزار و ۷۰۰ قطعه رتبه اول کشور را داراست.

حجت علی اکبرنژاد تولید گوشت بوقلمون در سال ۹۹ را به میزان یکهزار و ۲۷۸ تن عنوان کرد و افزود: همچنین بیش از ۲میلیون و ۵۰۰ قطعه تولید جوجه یک روزه در سال ۹۹ داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه فروردین ماه سال جاری ۱۶۵هزارو ۶۹۱قطعه جوجه یک روزه تولید شده است بیان کرد: تعداد واحد‌های تولید بوقلمون گوشتی در استان گیلان ۱۵ واحد با ظرفیت ۸۶ هزار و ۵۰۰ قطعه است.
 
گیلان رتبه هفت کشور را در تولید بوقلمون گوشتی دارد
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تعداد واحد‌های جوجه کشی سه کارخانه با ظرفیت ۹۵۰ هزار عدد تخم در هر دوره است، ادامه داد: گیلان با دارا بودن یک کشتارگاه بوقلمون ۳۰ درصد گوشت بوقلمون تولید‌ی استان درداخل مصرف و ۷۰درصد باقیمانده به خارج از گیلان برای مصرف صادر میشود.

قابل ذکر است: ۷۰ درصد گوشت بوقلمون استان گیلان به استان تهران و زنجان صادر می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دیار میرزا، تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۱۹۴۹۶، diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین