پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۱۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش، «دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس در حوزه‌ها و کانون‌های برگزاری امتحانات» را به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ کرد.این پروتکل باهدف ایجاد محیطی ایمن برای پیشگیری از سرایت ویروس کرونای جدید (کووید- ۱۹)،تنظیم و تصویب‌شده است.
شعارسال: در آستانه فرارسیدن فصل امتحانات و با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش، «دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس در حوزه‌ها و کانون‌های برگزاری امتحانات» را جهت اجرا، به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

این پروتکل باهدف ایجاد محیطی ایمن برای پیشگیری از سرایت ویروس کرونای جدید (کووید- ۱۹)، بر پایۀ اصل فاصله‌گذاری اجتماعی، با تأکید بر اقدامات هوشمند و نسخه ۰۵ دستورالعمل بازگشایی مدارس در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی، تنظیم و تصویب‌شده است و از زمان ابلاغ تا اعلام رسمی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در کشور، قابل استناد و لازم‌الاجرا است؛ لذا در صورت لزوم، اصلاح و بازبینی‌های ضروری در این پروتکل، بر اساس نظرات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و کمیته آموزش‌وپرورش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا صورت خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش؛ برگزاری ایمن امتحان‌های حضوری که شامل امتحانات نهایی، المپیاد‌های علمی، امتحان ورودی مدارس استعداد درخشان و هرگونه امتحانی که نیاز به تجمع دانش آموزان، معلمان و کارکنان در مدت کوتاهی در مدارس یا محل‌های پیش‌بینی‌شده دارد، می‌شود.

گفتنی است؛ برگزاری امتحان در حوزه‌های امتحانی و مراکز امتحان منوط به داشتن امکانات فنی و اجرایی کامل و شامل برنامه مدون گندزدایی کلیه سطوح دارای امکان تماس زیاد مانند تجهیزات، دستگیره درب‌ها، میز و صندلی، شیرآلات، نرده پله‌ها، پریز و کلید‌های برق و کلیه وسایلی است که به‌طور عمومی و مشترک استفاده می‌شود.

همچنین؛ تأمین صابون مایع و محلول‌های مناسب ضدعفونی‌کننده دست، به مقدار کافی و متناسب بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، تأمین دپوی حداقل برای مصرف ۲ هفته مدرسه در محل مدرسه، تأمین فاصله‌گذاری مناسب و جلوگیری از تجمع دانش آموزان در ورود به محل امتحان و خروج از آن و ثبت وضعیت سلامت دانش آموزان، معلمان و کارکنان با استفاده از سایت ww.salamat.gov.ir و ... ازجمله موارد ذکرشده در این دستورالعمل است.

شعارسال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۰۷۳۸۸۶، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین