پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 06
کد خبر: ۳۴۳۲۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
با بیان اینکه تمام رشته محل‌های این دانشگاه قانونی است، گفت: اینکه می‌گویند ۷۰۰۰ رشته محل دانشگاه بدون مجوز است حرفی غیر کارشناسی محسوب می‌شود.

شعار سال: حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در حاشیه سومین اجلاس سراسری معاونان و مسئولان برنامه ریزی استان‌ها، واحد و مراکز دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران گفت: تمام رشته محل‌های دانشگاه آزاد قانونی است به طوری که یا مصوب دفتر گسترش آموزش عالی را دارد و یا با مجوز کمیسیون سه نفره مصوب مجلس دارای مجوز شده است و اینکه می‌گویند 7000 رشته محل دانشگاه آزاد مجوز ندارد حرف غیر کارشناسی است و سبب تشویش اذهان عمومی می‌شود.

وی با توضیح اجرای طرح تجمیع در دانشگاه آزاد گفت: طرح تجمیع 1 و 2 با هدف کاهش تشکیلات و پست‌های سازمانی و ادغام واحدها برای افزایش کیفیت انجام شد و طرح تجمیع سه بحث کاهش فرآیندهاست و هدف ما این است که بروکراسی را جمع کنیم و سیستم‌های فناوری اطلاعات را افزایش دهیم که در این زمینه 19 برنامه تهیه کردیم. کارت دانشجویی هوشمند نیز به زودی عرضه می‌شود.

* انتظار ما از وزارت علوم این است که آموزش عالی استاندارد از ما بخواهد

میرزاده با بیان اینکه سخت گیری وزارت علوم در بخش آموزش عالی و پذیرش دانشجویان کار درستی است، گفت: آموزش عالی باید براساس استاندارد باشد و اگر مسئله‌ای برای دانشگاه آزاد لحاظ می‌شود برای موسسات غیر انتفاعی هم به همین صورت باشد. در حالی که می‌بینیم برخی موسسات غیر انتفاعی بدون استاد و امکانات و بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد می‌گیرند، چه نهادی باید با این ها برخورد کند؟

رئیس دانشگاه آزاد گفت: ما از نظارت استقبال می‌کنیم به شرطی که نظارت دو گانه نباشد در حالی که برخی موسسات غیر انتفاعی هنوز ثبت نامهایشان ادامه دارد و حتی برخی از آنها تا 30آبان ماه اجازه ثبت نام دارند.

* نحوه دریافت شهریه از دانشجویان مقطع دکتری

رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که چرا برخی واحدهای این دانشگاه شهریه دانشگاه‌های مقطع دکتری را به صورت یکجا دریافت می‌کنند، گفت: این مسئله غیر قانونی نیست ولی دانشجویان می‌توانند درخواست تخصیص و یا تخفیف دهند. حتی وام دانشجویی نیز ارائه می‌شود. ولی دانشجویان باید درخواست کنند.

وی افزود: در صورتی که دانشجویان درخواست کردند و واحد مربوطه درخواست‌آنها را انجام نداد ما برخورد می‌کنیم.

* استعلام از وزارت اطلاعات درباره تمام داوطلبان دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد

میرزاده گفت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تمام داوطلبان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد از وزارت اطلاعات و نهادهای مربوطه استعلام گرفتیم زیرا براساس قانون نمی‌توانستیم استعلام نکنیم ولی این مسئله به معنی قبولی تمام داوطلبان استعلام شده در دوره مورد نظر نیست.

وی افزود: از تعداد 114 هزار نفر متقاضی دوره‌های تحصیلات تکمیلی کمتر از 8 درصد در دانشگاه آزاد پذیرش شدند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 3 آبان 95 ، کد مطلب: 13950803000373: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین