پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۴۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
قطعی برق در ساعات امتحانات دانش آموزان موجب بروز مشکلات بسیاری در امتحانات مجازی و حضوری شده است؛ طی مذاکره آموزش و پرورش با شرکت توزیع برق مقرر شد برق مراکز آزمون و حوزه‌های امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم قطع نشود.
شعار سال: قطعی برق در روز‌های اخیر مشکلات مختلفی را در روند امتحانات مجازی و حتی امتحانات حضوری دانش‌آموزان رقم زده است.

قطعی برق در ساعات امتحانات دانش‌آموزان موجب نگرانی خانواده‌ها و تحمیل استرس فراوان به دانش‌آموزان شده است و طبق گفته معلمان در حوزه‌های امتحانات نهایی، قطعی برق مشکلاتی در روشنایی سالن‌ها، تهویه هوا و تکثیر سؤالات امتحانی رقم زده است حتی برای امتحان شنیداری آزمون زبان انگلیسی نیاز به وجود برق برای فعالیت اسپیکرهاست.

در همین رابطه مادری که دخترش "فاطمه" در کلاس هشتم تحصیل می‌کند درباره مشکلات قطع برق هنگام امتحانات دانش آموزان گفت: دیروز هنگام امتحان فرزندم، برق رفت بیشتر از دخترم، خودم استرس داشتم و حتی تا مرز سکته رفتم که چگونه پاسخ‌ها را در کارسنج قرار دهیم.

او گفت: آنقدر استرس تحمل کردیم که بعداز امتحان دخترم در حال "غش" کردن بود! تصور کنید اگر من سرکار بودم چه کسی می‌خواست او را پشتیبانی کند، حداقل قطعی برق را بگذارند بعد از ساعات امتحانات دانش آموزان، به دلیل قطع و وصل برق سرور اینترنت هم دچار اشکال شده و بعد از وصل برق هم باز اینترنت مشکل داشت؛ امتحانات مجازی و رفتن برق استرس دانش آموزان را دو چندان کرده و همین باعث می‌شود تا نتوانند به خوبی سؤالات را پاسخ دهند.

در همین رابطه خسرو ساکی؛ رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در نامه‌ای به آموزش و پرورش استان‌ها از ممنوعیت اعمال خاموشی در ساعات برگزاری امتحانات دانش آموزان خبر داد.

او در این نامه اعلام کرده است‌: "‌به منظور جلوگیری از قطع برق در هنگام برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم، مدیرکل نظارت بر توزیع برق کشور طی نامه مورح ۲ خرداد ۱۴۰۰ خطاب به مدیران عامل تمام شرکت‌های توزیع نیروی برق استان‌ها اعلام کردند که با هماهنگی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها ترتیبی اتخاذ شود تا از اعمال خاموشی (مدیریت بار) در ساعات برگزاری امتحانات اکیداً خودداری شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۱۹۵۲۳، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین