پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷
وزارت خارجه قطر امروز (دوشنبه) از کشور‌های ذی ربط در روند صلح خواست تا در حمایت غیرمشروط خود از اسرائیل چه حمایت مالی یا سیاسی بازنگری کنند.

  شعار سال:لؤلؤه الخاطر، سخنگوی وزارت خارجه قطر در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد: در حال حاضر، از نظر پیشبرد روند صلح، هیچ ارزشی برای عادی سازی با اسرائیل نمی‌بینیم. از زنجیره جنایات اخیر اسرائیلی‌ها در محله الشیخ جراح، محوطه مسجدالاقصی و غزه هیچ گواهی بر این امر وجود ندارد.
 
وی افزود: از این فرصت استفاده می‌کنیم تا تمامی بازیگران بین المللی را به این فرابخوانیم که در حمایت غیرمشروط خود از سیاست‌های اشغالگر اسرائیلی چه حمایت مالی یا سیاسی بازنگری کنند و بر اساس این بازنگری، گفتگوی جدی میان آنها با طرف اسرائیلی پیرامون سیاست‌های یهودی سازی قدس و ادامه شهرک‌سازی‌ها و محاصره غزه و نیز نقض‌های غیراخلاقی حقوق بشر همچون بازداشت کودکان و آواره کردن خانواده‌ها و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مدارس صورت بگیرد.
 
الخاطر درمورد تصمیم قطر برای ارائه نیم میلیارد دلار جهت بازسازی نوار غزه گفت: مکانیزم عملی و مورد توافقی با سازمان ملل وجود دارد و طرف اسرائیلی طی سال‌های گذشته با آن مخالفت نکرده است. از طریق این مکانیزم، از بخش انرژی در اراضی فلسطین اشغالی حمایت می‌شود،‌ همچنین از خانواده‌های نیازمند با مبلغ ماهانه ۱۰۰ دلار برای هر خانواده پشتیبانی می‌شود و این مکانیزم با هماهنگی با تشکیلات خودگردان فلسطین انجام می‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی شفقنا  ، تاریخ انتشار: 10 خرداد 1400، کدخبر: 1158209، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین