پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۴۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای فرار از شکست سیاسی بار دیگر به مسئله ایران و برجام چنگ انداخته است.
شعار سال: روایت یک رسانه آمریکایی از دیدار «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با متحدان سیاسی‌اش حاکی است او در تلاش برای اجتناب از شکست بار دیگر به مسئله‌های «برجام» و ایران» چنگ انداخته است.

پایگاه «آکسیوس» می‌گوید در این جلسه که عصر پنجشنبه برگزار شده خط موضع‌گیری‌های متحدانش را برای ابراز مخالفت با «نفتالی بنت» و تلاش برای منصرف کردن اعضای حزب او از رأی به کابینه جدید مشخص کرده است.

خطی که بنیامین نتانیاهو مشخص کرده این است که متحدان سیاسی او باید تأکید کنند نفتالی بنت توانایی ایستادگی در برابر سیاست‌های «جو بایدن» در قبال ایران و یا کاستن از فشار آمریکا در خصوص فلسطین را ندارد.
 
توافق بر سر تشکیل ائتلافی با هدف پایان دادن به دوران نخست‌وزیری نتانیاهو 

«نفتالی بنت»، رئیس حزب راست‌گرای یامینا و «یائیر لاپید»، رئیس حزب مرکزگرای «یش‌عاتید» چهارشنبه اعلام کردند بر سر تشکیل ائتلافی با هدف پایان دادن به دوران نخست‌وزیری نتانیاهو به توافق دست یافته‌اند.

با این حال، رأی‌گیری برای تحلیف کابینه جدید ممکن است تا چهارشنبه هفته آینده برگزار نشود؛ به همین جهت، لاپید و بنت بایستی تا آن زمان از این ائتلاف لرزان و شکننده در برابر آخرین تلاش‌های نتانیاهو که در صدد بر هم زدن آن است محافظت کنند.

نتانیاهو در تلاش است تا آنجا که امکان دارد اعضای حزب راست‌گرای یامینا را برای امتناع از رأی دادن به کابینه جدید تحت فشار قرار دهد. جدا شدن حتی یک نفر از مسیر رأی‌دهی این حزب ممکن است موجب شود لاپید و بنت در کسب اکثریت پارلمانی لازم برای تشکیل کابینه ناکام بمانند.

منابعی که در جلسه امروز نتانیاهو حاضر بوده‌اند می‌گویند نتانیاهو به اعضای حزب خود گفته اگر دولت آمریکا خواستار متوقف شدن شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری شود، بنت پا پس خواهد کشید.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، علاوه بر این یادآوری کرده که چند روز پیش گفته حتی به قیمت ایجاد تنش در روابط آمریکا و اسرائیل حاضر است با برنامه هسته‌ای ایران مقابله کند. او سپس از حاضران پرسید: «بنت هم می‌تواند چنین کاری انجام دهد؟»

از سوی دیگر، نفتالی بنت در گفتگو با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی بر روابط خوب خود با دولت بایدن تأکید کرد، اما گفت که با درخواست احتمالی واشنگتن برای توقف شهرک‌سازی‌ها موافقت نخواهد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از فارس، تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۳۱۴۰۰۰۰۲۵، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
0
0
ایشون ، خوب منافع کشورش رو تامین کرد. ما خیلی بد بازی کردیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین