پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
فعال سیاسی اصولگرا گفت: استنباط می‌شود شورای نگهبان مخاطب سخنان رهبر انقلاب نیست و به نظر می‌رسد ظلم رخ داده از سوی نهاد یا افراد یا فردی باشد که گزارشی غلط را تنظیم کرده‌اند.
شعار سال: رهبر انقلاب به تازگی گفتند که در جریان انتخابات به برخی افرادی که صلاحیتشان احراز نشده، ظلم و جفا شده است. ایشان نهاد‌های ذی‌صلاح را مسئول جبران این ظلم دانستند و به عنوان یک مطالبه مطرح کردند که باید این خسارت جبران شود.

عباس سلیمی‌نمین، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره سخن اخیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه به برخی افراد عدم احراز صلاحیت‌شده ظلم و جفا شده است، گفت: منابع متعددی منشأ تصمیم‌گیری شورای نگهبان است و معمولا گزارش‌هایی به این نهاد ارسال می‌شود و شورای نگهبان قاعدتا باید صحت آن‌ها را بررسی کند و باید ببیند که آن گزارش مبتنی بر واقعیت است یا خیر؟ اکنون شورای نگهبان می‌گوید منشأ تصمیم‌گیری‌اش آن گزارش نادرستی که ارسال شده نیست و تصمیم خود مبنی بر عدم احراز صلاحیت را با مستندات دیگری گرفته است.

او ادامه داد: فاجعه و ظلم آنجایی رخ داده که عملا گزارش قرائت‌شده روی شبکه‌ای مجازی قرار داده شد و دست‌به‌دست شد و چنین تصوری را ایجاد کرد که گویا بر اساس آن گزارش نادرست تصمیم‌گیری شده است و به نوعی در فضای مجازی مهر تأییدی بر این گزارش زده شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره جبران این ظلم بیان کرد: اینکه چگونه باید این ظلم برطرف شود یا چه نهاد یا چه فردی در تهیه و انتشار آن گزارش نقش داشته، مساله‌ای که باید روشن شود. البته تاکنون غیر از اینکه شورای نگهبان گفته است که گزارش منشأ تصمیم‌گیری ما نبوده است اقدام دیگری شاهد نبوده‌ایم و ما هم منتظریم تا مطالبه رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر جبران ظلم رخ‌داده محقق شود. حتما باید منشأ انتشار مشخص شود، زیرا یک بی‌تقوایی رخ داده است و متأسفانه آن گزارش غلط حتی در رسانه‌های رسمی هم منتشر شد.

سلیمی نمین در پاسخ به این پرسش که آیا به قطعیت می‌توان گفت شورای نگهبان متوجه سخنان اخیر رهبر انقلاب نبوده است، گفت: آن گونه که استنباط می‌شود شورای نگهبان مخاطب سخنان رهبر انقلاب نیست و به نظر می‌رسد ظلم رخ داده از سوی نهاد یا افراد یا فردی باشد که گزارشی غلط را تنظیم و با نفوذی که در برخی رسانه‌ها داشته آن را منتشر کرده است. حالا باید منتظر باشیم و ببینیم برای جبران ظلم و جفای رخ‌داده چه اقدامی صورت می‌گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۹۳۳۸۰، etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین