پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۲۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
یک هفته بعد از هشدار سازمان هواپیمایی به گران‌فروشی بلیت هواپیما، برخی شرکت‌های هواپیمایی با قیمت بیشتر از نرخ مصوب آبان سال ۹۹، در تلاش برای رونمایی از قیمت‌های جدید بلیت هواپیما هستند.
شعار سال: پاییز سال گذشته و بعد از افزایش ناگهانی ۶۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما، جلسات زیادی بین شرکت‌های هواپیمایی و متولیان صنعت هوایی برگزار شد و نهایتا سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که بلیت هواپیما ١٠ درصد نسبت به قیمت‌های خردادماه سال ۹۹ گران می‌شود.

در آن زمان همچنین مقرر شد محدودیت ارزان‌ترین نرخ برای شرکت‌ها از جدول نرخنامه حذف شده و هیچ حداقل قیمتی وجود نداشته باشد و ایرلاین‌ها بتوانند در سقف قیمتی بلیت فروشی کنند. همچنین هیچ شرکت هواپیمایی مجاز به افزایش قیمت بالاتر از سقف تعیین شده نباشد.

نرخنامه مصوب روی سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی دانلود شد و مسافران می‌توانستند با آگاهی از نرخ‌های مصوب با بلیت‌های زیر یک میلیون تومان سفر‌های هوایی در مسیر‌های پرتردد و پرتقاضا مثل کیش، مشهد، تبریز و بندرعباس را طی کنند.

با این حال از ابتدای خرداد ماه امسال ماجرای پاییز سال گذشته دوباره تکرار شد و ایرلاین‌ها این بار با افزایش ۴۰ درصدی و با عبوز از نرخ‌های مصوب سال ۹۹ اقدام به فروش بلیت دارند.

بهانه اصلی ایرلاین‌ها هم ادامه اجرای فاصله‌گذاری اجتماهی در پرواز‌ها است که به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی میتواند ایرلاین‌ها را تا مرز ورشکستی پیش براند.

سال گذشته نیز بعد از آنکه ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل ظرفیت۶۹ درصدی را به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرد، شرکت‌ها خواهان افزایش نرخ بلیت هواپیما در پرواز‌های داخلی شدند.

دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا برای کاهش مسافرگیری پرواز‌ها بود و براساس آن ایرلاین‌ها موظف شدند از اول آبان سال ۹۹ با ۶۰ درصد ظرفیت هر پرواز، بلیت‌فروشی کنند. با ابلاغ این پروتکل جدید، ایرلاین با استناد به اینکه کاهش تعداد مسافران موجب ضرر و زیان آن‌ها است اعلام کردند که قیمت بلیت‌ها هم باید تغییر کند.

شرکت هواپیمایی چقدر تسهیلات کرونایی دریافت کردند

«مقصود اسعدی سامانی» امروز درباره وضعیت مالی شرکت‌های هواپیمایی، گفت: مرحله نخست ارائه تسهیلات برای خسارت‌های ناشی از کرونا حدود ۲ هزار میلیارد تومان بود که به شرکت‌های هواپیمایی تخصیص داده شد.

وی گفت: برخی شرکت‌های هواپیمایی توانستند این وام را دریافت کنند و چند شرکت به دلیل مسائل داخلی هنوز موفق به دریافت تسهیلات نشدند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد: به دلیل تدوام خسارت ناشی از کرونا و تحمیل محدودیت استفاده از ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما که از سال ۹۹ به شرکت‌ها تحمیل شده است با وجود درخواست برای تسهیلات جبرانی پاسخی داده نشده است.

وی با بیان اینکه پیگیری انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای دریافت وام جداگانه از دولت ادامه دارد، گفت: امیدواریم هر چه زودتر محدودیت ۶۰ درصد برداشته شود، چون مبنای علمی ندارد و در هیچ کشوری اجرایی نمی‌شود و ادامه این روند شرکت‌های هواپیمایی را با ورشکستی مواجه خواهد کرد.

سامانی گفت: اکنون به دلیل انجام واکسیناسیون از دولت می‌خواهیم محدودیت ۶۰ درصد را بردارد و نگذارد شرکت‌ها بیش از این متضرر شوند.

شورای عالی هواپیمایی متشکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری، وازرت اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و شرکت‌های هوایی نرخ نهایی بلیت پرواز‌های داخلی را تعیین می‌کنند و امکان افزایش نرخ به صورت خودسر از سوی ایرلاین‌ها وجود ندارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۵تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۸۲۱۹۱، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
0
0
هرج و مرج یعنی این !
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین