پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۴۸۳۲۶
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸
گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که مرغ به اندازه‌ای کم است که باید به ازای نشان دادن کارت ملی این کالای اساسی به مردم فروخته شود. گزارش‌های منتشر شده از اصفهان به عنوان یکی از کلان شهر‌های ایران نشان می‌دهد فروش مزغ به ازای نشان دادن کارت ملی انجام می‌شود. این اقدام موجب شده است تا برای خانوار‌هایی که هنوز برای دریافت کارت کلی اقدام نکرده اند و اغلب از قشر آسیب پذیر جامعه هستند دغدغه و نگرانی زیادی ایجاد شود.
شعار سال: نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در این رابطه می‌گوید: بازار مرغ به بازاری شکننده تبدیل شده است. هزینه‌های نگهداری و تولید مرغ به اندازه‌ای بالا رفته که نگهداری مرغ را بدون صرفه کرده است. حبیب اسدالله نژاد افزود: به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های طیور جوجه ریزی از فروردین ماه کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته که به کمبود مرغ دامن زده است.

وقتی در کلان شهری مانند اصفهان کار خرید مرغ دولتی به ارایه کارت ملی می‌کشد مشخص است که اوضاع منابع مرغ کشور خراب است. حال باید دید پس از اصفهان کدام شهر ایران به ازای نشان دادن کارت ملی مرغ می‌فروشد. در میدان میوه و تره بار مرکزی ستارخان هر روز شاهد صف‌های طویل خرید مرغ و تخم مرغ هستیم که گاهی برخی از شهروندان با ایستادن مجدد در صف و شناسایی شدن، آبروی خود را برای خرید مرغ دولتی در دست می‌گیرند، اما باز هم به دلیل نبود توان کافی برای خرید مرغ در بازار آزاد به این کار تن می‌دهند.

در این زمینه معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: هر یک از شهروند ان اصفهان در هر هفته می‌توانند ۶ کیلوگرم مرغ با نرخ مصوب را با ارائه کارت ملی خرید کنند. اسماعیل نادری اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان اصفهان نرخ هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان است و غیر از این تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: مرغ با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار استان در بیشتر فروشگاه‌ها و شهرستان‌ها عرضه می‌شود، اما برخی فروشگاه‌های مرغ متأسفانه همچنان گران‌فروشی می‌کنند با توجه به اینکه مرغ تحت پوشش سامانه رهتاب بین فروشندگان مرغ توزیع می‌شود در صورت تخلف واحد خرده فروشی، سهمیه مرغ آن قطع می‌شود.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه فروشگاه‌های مرغ تنها از طریق سامانه رهتاب می‌توانند مرغ خریداری کنند، گفت: فروشندگان متخلف که به دلیل گران فروشی، سهمیه مرغ آن‌ها قطع می‌شود دیگر امکان دسترسی به سامانه رهتاب و ثبت سفارش ندارند. نادری با بیان اینکه در گشت و بازرسی‌های یک هفته اخیر دسترسی بیش از ۱۰ واحد خرده فروشی مرغ متخلف به سامانه رهتاب قطع شد، خاطرنشان کرد: فروشندگان باید مرغ را به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار استان بفروشند و اگر کشتارگاه یا توزیع کننده نیز در این زمینه تخلف می‌کند، فوری به پشتیبانی سامانه رهتاب یا با شماره‌گیری ۱۲۴ بازرسی سازمان صمت، تخلفات را گزارش کنند تا با آن‌ها برخورد شود.
 
برای کنترل بازار مقرر شد مصرف کنندگان در هنگام خرید کارت ملی ارائه کنند

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت و معدن و تجارت با بیان اینکه اصفهان جز معدود استان‌هایی است که مرغ با نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود، اضافه کرد: برای کنترل بازار مقرر شد مصرف کنندگان در هنگام خرید کارت ملی ارائه کنند که در سامانه رهتاب ثبت می‌شود و هر فرد با ارائه کارت ملی می‌تواند هفته‌ای ۶ کیلوگرم مرغ بخرد و با توجه به ثبت در سیستم بیش از سهمیه امکان خریداری وجود ندارد.

اما نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در این رابطه می‌گوید: بازار مرغ به بازاری شکننده تبدیل شده است. هزینه‌های نگهداری و تولید مرغ به اندازه‌ای بالا رفته که نگهداری مرغ را بدون صرفه کرده است. حبیب اسدالله نژاد افزود: به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های طیور جوجه ریزی از فروردین ماه کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته که به کمبود مرغ دامن زده است.
 
قیمت تمام شده تولید مرغ به ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی همچنین با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید مرغ به ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است، گفت: نرخ مصوب جوجه یک‌روزه ۴،۲۰۰ تومان است، اما جوجه با این قیمت یافت نمی‌شود. اسدالله نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نابسامانی بازار جوجه یک‌روزه هنوز تمام نشده و قیمت جوجه همچنان بالای ۶،۵۰۰ تومان است، گفت: این در حالی است که نرخ مصوب جوجه یک‌روزه گوشتی ۴،۲۰۰ تومان است، اما جوجه با این قیمت یافت نمی‌شود.

این فعال صنفی تصریح کرد: برای اینکه بازار مرغ طی ماه‌های آینده، در آرامش باشد دولت باید از هم اکنون به فکر مدیریت آن، کنترل قیمت مؤلفه‌های تولید، تأمین به موقع و کافی نهاده‌ها و نظارت، پایش و کنترل بازار باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کسب و کار، تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰، kasbokarnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین