پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۴۸۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت گفت: فرزندان اعضای هیئت علمی تسهیلات دارند و سهمیه‌ای در کنکور ندارند. تسهیلات نیز تنها در زمینه نقسهمیه‌ها را باید به معنای واقعی، بعنوان یکی از چالش‌های نظام آموزش عالی کشور محسوب نمود. چالشی که بدلیل آمیختگی با مسائل سیاسی، توجه لازم بدان نشده و تقریبا مسکوت نگاه داشته شده است. کار به جایی رسیده که معاون آموزشی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور معتقد است که برای لغو تسهیلات فرزندان هیئت علمی باید تمام تسهیلات دیگران هم لغو شود؟ سوال اینجاست که واقعا چرا بدین جا باید رسیده باشیم؟
شعار سال: ابوالفضل واحدی، معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت درباره سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی برای ورود به دانشگاه‌ها در آزمون سراسری گفت: فرزندان اعضای هیئت علمی در آزمون سراسری سهمیه ندارند؛ زیرا سهمیه به این معنی است که اگر به عنوان مثال صد نفر در آزمون شرکت می‌کنند شش نفر از آن‌ها مختص به این گروه باشند؛ در حالی که برای فرزندان اعضای هیئت علمی این موضوع در نظر گرفته نشده است.


واحدی اظهار کرد: تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی به هیچ عنوان در تعداد قبولی‌ها تاثیری ندارد. تنها در زمینه انتقال به آن‌ها تسهیلاتی داده شده است که می‌توانند به محل زندگی والدین خود بروند و در آنجا به ادامه تحصیل بپردازند. موضوع نقل و انتقال دانشجویان نیز برای همه دانشجویان وجود دارد، اما برای این فرزندان با توجه به این که می‌توانند از روز اول در آن دانشگاه تحصیل کنند با دیگر دانشجویان که باید به مدت دو ترم در دانشگاه مبدا بمانند و بعد انتقالی بگیرند، متمایز است؛ که این موضوع به عنوان تسهیلات برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
واحدی با بیان اینکه گاهی به نوعی تلقی می‌شود که گویا این فرزندان بخشی از ظرفیت را به خود اختصاص داده‌اند؛ اما این گونه نیست، اظهار کرد: در سال‌های اخیر مصوبه‌ای جدید آمده است که این موضوع را ضابطه‌مند کرده است؛ به طوری که فرزندان اعضای هیئت علمی باید ۹۰ درصد نمره قبولی را آورده باشند تا بتوانند انتقال یابند و تغییر رشته نیز مجاز نمیباشد.

واحدی با اشاره به اینکه همه سازمان‌ها برای افراد خود شرایط ویژه‌ای می‌گذارند؛ تصریح کرد: اکنون این تسهیلات برای اعضای هیئت‌های علمی نیز در نظر گرفته شده است؛ بنابراین ارائه این تسهیلات دور از ذهن نیست. بنده موافق هستم که باید عدالت رعایت شود و به هیچ شخصی ظلمی صورت نگیرد، اما حتی اگر این تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی نیز حذف شود تغییری ایجاد نخواهد شد. اغراق‌هایی نیز با مقاصد دیگری در این زمینه انجام شده است که به دنبال مباحث عوام فریبانه هستند تا بتوانند افراد را از مسائل اصلی جامعه دور نگه دارند. اکنون مشکل اصلی این نیست، بهتر است بیش از هر چیز به مسئله حذف کنکور و مافیای کنکور بپردازند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۹۴۵۶۰۶، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین