پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
سفیر روسیه در ریاض ضمن اشاره به تاثیر تنش در روابط ریاض و تهران بر ثبات منطقه از علاقه مندی عربستان به خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسی خبر داد.

شعار سال: به نقل از اسپوتنیک ، «الگ ازروف» سفیر روسیه در عربستان ضمن اعلام این مطلب در گفتگو با ریانوستی گفت: این علاقه مندی را خود نمایندگان عربستان سعودی ضمن بازدید چند باره از نمایشگاه ها و حضور در مراسم های معرفی و نمایش این مجموعه ها ابراز داشته اند. مثلا در نمایشگاه ابوظبی (نمایشگاه دفاع بین المللی در پایتخت امارات متحده عربی) و مراسم هایی که در روسیه سازمان دهی شده بودند.

وی در ادامه گفت: این مسئله جدیدی نیست و نباید رشد همکاری فن آوری نظامی بین دو کشور را نادیده گرفت اگر چه تماس ها در زمینه این همکاری ها به طور عمومی بحث و بررسی نمی شود.

سفیر عربستان همچنین درباره تنش روابط تهران و ریاض گفت: مسئله روابط میان ایران و عربستان سعودی بسیار پیچیده است که دارای ابعاد و سطوح متعددی است. یک بعد سیاسی است موضوعی که به مسایلی ایدئولوژیک و برداشت از اسلام مربوط می‌شود. موضوع به قدری پیچیده است که راهکاری جادویی برای دیدن تمامی ابعاد مسئله وجود ندارد و روسیه به عنوان یک سمت داستان می تواند تلاش کند تا تنش ها را کم کند.

وی در این خصوص افزود: البته تنش میان دو کشور تمام نمی‌شود اما در ثبات منطقه تاثیر دارد. روسیه کشوری است که مسئول اصلی تامین ثبات در خاورمیانه است و نمی‌تواند تنش میان ۲ کشور را تحمل کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 آبان 1395، کد مطلب: 3812556، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین