پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۷۰۰
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، فوق‌العادۀ مدیریت در محاسبۀ سقف حق شاغل ملاک قرار نداد که این موضوع باعث کاهش حقوق مشاغل مدیریت حرفه‌ای مانند رؤسای ادارات، معاونان و مدیران ادارات کل شد که به منظور جبران بخشی از این کاهش و با استفاده از ظرفیت‌های قانون مدیریت خدمات کشوری به منظور اصلاح امتیازات جدول فوق‌العاده مدیریت این کار انجام گرفت.
شعار سال: سازمان اداری و استخدامی در واکنش به خبر «افزایش پی‌در‌پی حقوق‌ها در آخرین ماه فعالیت دولت دوازدهم» اعلام کرد، پس از صدور رأی شماره ۱۹۶۰ مورخ ۱۹‏‏/۱۲‏‏/۱۳۹۹ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، فوق‌العادۀ مدیریت در محاسبۀ سقف حق شاغل ملاک قرار نخواهد گرفت که این موضوع باعث کاهش حقوق مشاغل مدیریت حرفه‌ای مانند رؤسای ادارات، معاونان و مدیران ادارات کل شد که به منظور جبران بخشی از این کاهش و با استفاده از ظرفیت‌های قانون مدیریت خدمات کشوری به منظور اصلاح امتیازات جدول فوق‌العاده مدیریت طی تصویب‌نامه شماره ۳۹۸۳۲‏‏/ت ۵۸۹۲۸ هـ مورخ ۱۳‏‏/۰۴‏‏/۱۴۰۰ اقدام شد ضمناً، درج تاریخ اجرای تصویب‌نامه به ۱۹‏/۱۲‏/۱۳۹۹ نیز برای جبران کاهش ایجادشده از زمان صدور رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری است.

براساس بخشنامه شماره ۶۹۶۴۸۸ مورخ ۳۰‏‏‏‏/۱۱‏‏‏‏/۱۳۹۸ سازمان برنامه و بودجۀ کشور، امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله امتیازات جدول فوق‌العاده مدیریت، ۵۰% افزایش یافت؛ بنابراین جدول امتیازات فوق‌العاده مذکور با اعمال افزایش ۵۰ درصدی نسبت به جدول مصوب سال ۱۳۸۸ در احکام اعمال می‌شد. از این رو، بیان «دوبرابرشدن فوق‌العاده مدیریت» نادرست و ناشی از اشراف‌نداشتن به جزئیات مقررات استخدامی است.

لذا، اعلام می‌داریم با ابلاغ تصویب‌نامۀ یادشده، هیچ‌گونه افزایشی در حقوق و مزایای مدیران میانی و عملیاتی صورت نگرفته و صرفاً درخصوص آثار و پیامد‌های ناشی از صدور رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری اقدام شده است.

 آنچه که در تیتر خبر مذکور آمده و به صراحت در متن مصوبه دولت نیز قید شده است بحث امتیازات فوق العاده مدیریت است، اما نکته جالب توجه اینکه در متن جوابیه سازمان محترم اداری و استخدامی به جای عنوان امتیازات فوق العاده مدیریت از عنوان دو برابر شدن فوق العاده مدیریت استفاده شده است. از سوی دیگر ممکن است بحث سازمان اداری و استخدامی معطوف به بازه زمانی دو برابر شدن امتیازات فوق العاده مدیریت باشد که در داخل متن به صراحت به موضوع مقایسه و افزایش دو برابر شدن امتیازات فوق العاده مدیریت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۸۸ اشاره شده است.

همچنین در ابتدای این جوابیه به این موضوع اشاره شد که تصویب نامه اخیر دولت به منظور جبران بخشی از کاهش پرداخت‌ها و با استفاده از ظرفیت‌های قانون مدیریت خدمات کشوری انجام شده، اما درقسمت انتهایی اعلام شده هیچ‌گونه افزایشی در حقوق و مزایای مدیران میانی و عملیاتی صورت نگرفته و صرفاً درخصوص آثار و پیامد‌های ناشی از صدور رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری اقدام شده است. این قسمت از پاسخ سازمان نیز حاوی ابهام و تناقض با قسمت ابتدایی است.

نکته سومی که جای تامل دارد این است که چرا با وجود صدور رای دیوان عدالت اداری در اواخر سال ۱۳۹۹ بحث اصلاحات در خصوص امتیازات و دریافت تصویب نامه دولت چند ماه بعد اعمال شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۲۵۳۴۲۱۸، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین