پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
مدیرعامل برق منطقه ای تهران با اشاره به اینکه طول عمر تاسیسات 30 ساله است افزود: برخی تاسیسات برق تهران عمری بالاتر از 30 سال نیز دارد.

شعار سال: غلامرضا خوش‌خلق مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در نشست حاشیه‌ای شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق درباره میزان فرسودگی شبکه برق تهران گفت: با توجه به اینکه شبکه فوق توزیع زمینی بسیار قدیمی است نیاز به بازسازی دارد و لازم است که بخش‌های مختلف همچون شهرداری به این مسئله توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه طول عمر تاسیسات 30 ساله است افزود: برخی تاسیسات برق تهران عمری بالاتر از 30 سال نیز دارد.

خوش‌خلق در ادامه درباره آخرین وضعیت واگذاری 312 پست فوق توزیع اظهار داشت: رویکرد ما این بود که این پست‌ها به شرکت‌های خارجی واگذار شود و به صورت یکجا همه 312 پست فاینانس شود اما بعداً قرار بر این شد که فاینانس در پنج مرحله 200 میلیون دلاری انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مرحله اول مناقصه که 67 دستگاه پست بود با تقاضای 97 شرکت صورت گرفت که بعد از بررسی از این تعداد 36 شرکت انتخاب شد و در نهایت با بررسی‌های انجام شده 20 شرکت مدنظر قرار گرفت که از این تعداد 10 شرکت در مرحله اول برای مناقصه حضوریافتند که دو شرکت نیز به دلیل نپذیرفتن شرایط مناقصه یکی از آنها استفاده 51 درصدی از تجهیزات داخلی بود، حذف شد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران افزود: بالاترین امتیاز فنی را نیز یک شرکت که قبول کرد بیش از 51 درصد از تجهیزات داخلی استفاده کند، به دست آورد.

وی همچنین گفت: پس از این مراحل کشف قیمت نیز انجام شد و در حال حاضر منتظر اعلام شرایط فاینانس از سوی بانک مرکزی برای نهایی شدن نتیجه مناقصه هستیم.

خوشقول در ادامه در تشریح وضعیت شرکت برق‌منطقه تهران گفت:‌این شرکت برق استان‌های تهران و قم و البرز را با جمعیت 8.2 میلیون مشترک تامین می‌کند که 20 درصد مشترکین کل کشور را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: 20 درصد تاسیسات برق کشور مربوط به شهر تهران است که یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های برق منطقه‌ای است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات تعمیر شبکه در تهران اظهار داشت: برای مرمت یک کابل در تهران با توجه به شغلی شهر با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم به طوری که فرسودگی موجب نگرانی ما شده است.

خوشقول درباره همکاری برای تامین برق تهران گفت: با توجه به آمار پیک مصرف نسبت به سال قبل 6.3 درصد رشد داشته‌ایم.

وی افزود: بیشترین مصرف برق تهران در بخش خانگی با حدود 40 درصد است این در حالی است که در سایر استان‌ها این عدد تنها 35 درصد است. در بخش تجاری نیز تعداد مشترکان ما بالای 20 درصد اما در دیگر نقاط کشور بین 9 تا 12 درصد تخمین زده شده است. همچنین تعداد مشترکین و میزان مصرف برق در حوزه ادارات تهران دو برابر دیگر استان‌هاست که 26 درصد مشترکان را تشکیل می‌دهند و این در حالی است که در استان‌های دیگر این عدد بین 10 تا 12 درصد است.

وی با اشاره به برنامه‌های شرکت برق‌منطقه‌ای در خصوص تغییر شبکه هوایی به زیرزمینی اظهار داشت: با توجه به اینکه در شبکه زیرزمینی نیاز به همکاری برای بازسازی داریم از شهرداری تقاضای کمک کرده‌ایم تا بتوانیم شاهد تامین برق پایدار باشیم.

وی در پیش‌بینی پیک مصرف برق در سال 96 نیز گفت: اگر روند فعلی طی شود پیش‌بینی می‌شود که بیش از 10هزار مگاوات شاهد افزایش پیک مصرف برق باشیم که البته برای این مسئله راهکارهایی را مدنظر قرار داده‌ایم از جمله اینکه 64 پروژه اولویت‌دار تعریف شده و برای پیش‌برد این پروژه‌ها نیز نیاز به 400 میلیارد تومان اعتبار داریم.

وی در خاتمه گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است که تا قبل از پیک این برنامه‌های یاد شده اجرایی شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایلنا، تاریخ انتشار: 16 آبان 1395، کد مطلب: 426200 :www. ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین