پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۳۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: داورزنی یک مدیر قدرت طلب است و با سیاسی‌کاری تلاش کرد که در دولت بعدی نیز برای خود سمتی داشته باشد.

شعار سال: بهنام محمودی، کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران درباره نتایج تیم ملی ایران در المپیک توکیو اظهار داشت: طبعا نتیجه خوبی نگرفتیم، بد بود و انتظارات مردم و کارشناسان برآورده نشد. البته ورزش همیشه برد نیست و سمت دیگر ورزش باخت آن است. فدراسیون هم آرمان حضور در ۴ تیم را داشت که خیلی رویایی بود و نشد، انتظار می‌رفت به جمع ۸ تیم برتر صعود کنیم که آن‌هم نشد. مردم از والیبال ما انتظار داشتند ولی نتیجه مناسب را نگرفتیم.

او افزود: با این‌حال خسته نباشید می‌گویم به بچه‌های تیم ملی والیبال، امیدوارم با تلاش و ثبات مدیریت در فدراسیون تغییر نسل صورت بگیرد. ما یک‌سری بازیکنانی داریم که دیگر توان بازی ندارند و پیر شده‌اند. این بازیکنان باید خودشان کنار بروند تا جوان‌ها جایگزین آن‌ها شوند و البته در این مسیر قطعا شاهد افتی مقطعی در والیبال‌مان خواهیم بود اما اصول پیشرفت همین جوان‌گرایی‌ست.
 
محمودی که خود کاندیدای ریاست فدراسیون والیبال بود، ضمن انتقاد از ریاست فدراسیون بیان داشت: آقای داورزنی تمام رقبای خودش را یکی یکی کنار گذاشت و به صورتی نادرست به ریاست فدراسیون رسید. او زمانی که معاون وزارت ورزش بود باید به ریاست و سرپرست وقت فدراسیون کمک می‌کرد اما با چوب گذاشتن لای چرخ آن‌ها که خودشان منتخب خود او و یار و یاورش بودند، کار والیبال را سخت کرد. داورزنی وقتی که دید دوران دولت اصلاح‌طلبان در حال پایان است، خودش را به اصول‌گرایان چسباند و با سیاسی‌کاری تلاش کرد که در دولت بعدی نیز برای خود سمتی داشته باشد.
 
وی در ادامه گفت: این آقا حتی وقتی که در سمت ریاست فدراسیون نبود و معاون وزیر بود هم سایه سنگین خود را بر فدراسیون حفظ کرده بود و دستور می‌داد هر انتخابی که در والیبال قرار است انجام شود، باید زیر نظر من باشد و از دفتر من بگذرد.
 
محمودی درباره مدیریت ورزشی در ایران تصریح کرد: من همیشه گفتم که باید مدیریت ورزش را به ورزشی‌ها سپرد همان‌گونه که خیلی از ورزشی‌ها نیز بر این عقیده هستند. متاسفانه سیاست کشور ما به گونه‌ایست که ورزش حیاط خلوت سیاسیونی‌ست که دیگر زمان کنار رفتن آن‌ها از عرصه سیاست فرا رسیده یا به‌دلایلی دیگر به سمت ورزش آمدند. البته دیگر مانند قبل از انقلاب یا حتی ۳۰ سال پیش نیست که ورزشی‌ها سواد خواندن و نوشتن را هم به‌زور داشته باشند. اکنون ما ورزشکارانی داریم که تحصیلات آکادمیک و حتی تجربه مدیریت ورزشی در رده‌های پایین نهادهای ورزشی دارند.
 
وی درمورد دولت جدید این‌گونه ادامه داد: بر طبق صحبت‌های آقای رئیسی در دیدار با ورزشکاران و بر اساس برداشت من از این صحبت‌ها، هدف ایشان استفاده از افراد متخصص در ورزش است‌. البته اگر هم از یک ورزشی در وزارت استفاده نکنند، توقع می‌رود لااقل کمک کنند ورزشی‌ها به مسند ریاست فدراسیون‌ها برسند.
 
محمودی درمورد خداحافظی معروف تاکید کرد: وقتی او در ارومیه بود با هم هم‌بازی بودیم و همان‌موقع به او می‌گفتم که روزی یکی از بهترین‌ پاسورهای جهان خواهد شد. سعید از محصولات پیشرفتی‌ست که در دوران مدیریت یزدانی‌خرم در والیبال آغاز شد. طبیعتا یکی از اصول ورزش، رفتن پیرها و آمدن جوان‌هاست. باید از سعید در عرصه‌های فنی و مدیریتی استفاده شود و قدر این استعدادمان را بدانیم.
 
او درمورد حواشی بازی آخر معروف نیز تصریح کرد: این اتفاقات طبیعت ورزش است. زیدان اعتبار فوتبال جهان و شخصیتی محبوب و آرام بود اما پس از بحثی که با ماتراتزی داشت با ضربه سر به سینه او زد و از بازی اخراج شد و جام را از فرانسه گرفت. سعید مگر چنین کاری کرد؟ باید بررسی کرد و دید که شاید اصلا کادرفنی از سعید خواسته بودند که به آن سمت رفته و استراحت کند یا آرامش روحی خود را بدست بیاورد. سعید همیشه در اختیار تیم و مربی بوده و باید کادرفنی پاسخ‌گوی این اتفاق باشد.
 
کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران درباره عملکرد کادرفنی تیم ملی خاطرنشان کرد: قطعا آلکنو باید برود، چون خودش نیز مایل به ماندن نیست و باید گذاشت آن‌که رفتنی‌ست، برود چون ماندنش با میل خودش نیست. برداشت فدراسیون این بود که این نسل می‌تواند نتیجه بگیرد و از بین ۱۳ گزینه و پس از اینکه سه چهار گزینه اولویت‌دارتر دارای قرارداد با تیم‌های خود بودند یا رغبتی به هدایت ایران نداشتد، آلکنو را انتخاب کردند.
 
وی در ادامه گفت: قطعا آلکنو در ۳ ماه زمان کافی نداشت برای ساخت تیم مد نظرش و تنها کاری که توانست بکند جوان‌گرایی بود. البته که کادرفنی باید درباره مسائل و مشکلات فنی تیم هم پاسخگو باشد اما باز هم این فدراسیون است که در مضان اتهام اصلی‌ست که آیا جوان‌گرایی نباید زودتر شروع می‌شد؟

محمودی درباره نبود ثبات در مدیریت فدراسیون گفت: فدراسیون ۲.۵ سال است که هیچ ثباتی نداشته. ضیایی آمد همه والیبالی‌ها را کنار زد. بعد از آن داورزنی که خودش رفیق ضیایی بود و او را آورده بود آمد و ضیایی را به استدلال بازنشستگی آن‌هم در حالی که خودش هم بازنشسته بود کنار زد و فدراسیون با سرپرست اداره شد. این یعنی داورزنی هم یک مدیر قدرت طلب است.
 
وی افزود: این آقا والیبال را به حال خود رها کرد و رفت وزارت ورزش و زمانی که دید دولت روحانی به انقضای خود نزدیک شده با روشی نادرست به ریاست فدراسیون برگشت تا در دولت بعد هم سمت داشته باشد. داورزنی زحمات زیادی برای والیبال کشیده و این قابل انکار نیست اما نظر والیبالی‌ها رفتن اوست چون اصلا برگشتن او هم به صلاح والیبال نبود و یک سیاسی کاری و سواستفاده و زرنگ بازی بود. این کارها اخلاقی نیست.
 
او خاطرنشان کرد: داورزنی یک بازنشسته‌ است که ضیایی را به بهانه بازنشستگی کنار زد و فدراسیون را به حاشیه کشاند. اگر به او بگویید خب شما خود هم که بازنشسته‌ای آقای داورزنی، می‌گوید که من حکمی دارم که با وجود بازنشستگی باز هم فعالیت کنم در حالی که این حکم برای معاونت وزارت ورزش بود نه ریاست فدراسیون والیبال.
 
محمودی درباره اوضاع والیبال اذعان داشت: والیبال با این اتفاقات رخ داده بسیار لطمه خورده. در یک بازه زمانی ضیایی می‌آید، سپس داوری، بعد از آن فتاحی و در نهایت داورزنی. طبعا تغییرات مکرر در بدنه فدراسیون نتیجه جالبی ندارد. آقای داورزنی با لنگ در هوا نگه داشتن والیبال ضربه بزرگی به والیبال زد.
 
پیشکسوت والیبال ایران در انتها درباره آینده والیبال ایران با اشاره به پتانسیل ایرانی‌ها گفت: باید برای المپیک بعدی برنامه‌ریزی کنیم تا با هدف و برنامه ریزی درست و طبق خواسته‌هایمان مربی انتخاب کنیم. مربیان خوبی همچون پیمان اکبری، بهروز عطایی، مصطفی کارخانه، جبار قوچان نژاد، بهروز نفرزاده، ناصر شهنازی و احمد مساجدی را در اختیار داریم که همگی با مربیان بزرگ خارجی کار کرده و سالها تجربه دارند. تا کجا باید مربی خارجی بیاوریم و پول مملکت را بیهوده صرف کنیم؟ حتی سعید معروف هم گزینه خوبی برای هدایت تیم ملی‌ست چون یک سال بازی در تیم ملی برابر ۵ سال سرمربی‌گری‌ست. هیچ‌کس از معروف به بچه‌های تیم ملی نزدیک تر نیست. به هر حال باید با کمیته فنی یک برنامه اصولی چید و والیبال را نجات داد.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار: 18  مرداد   1400، کدخبر: ، www.dana.ir،1757350

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین