پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۵۴۵۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی عدم وابستگی وزیر آموزش و پرورش و معاونین او به پدرخوانده‌های این وزارتخانه را از لازمه‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز وزیر آموزش و پرورش دانست.

شعار سال:مسعودی، عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با آغاز به کار دولت سیزدهم و روزشماری برای معرفی کابینه دولت، برخی وزارتخانه‌ها بیش از بقیه؛ از اهمیت و توجه خاصی برخوردار بوده اند؛ البته تا بوده همین بوده است. وزارتخانه‌هایی نظیر اقتصاد، نفت، راه و شهرسازی، امور خارجه و البته به خاطر شرایط نابسمانی که کرونا در حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرده است، وزارت بهداشت و درمان نیز سرآمد توجه‌ها بوده اند.
 
وی افزود: مسئله‌ای که وجود دارد این است که به مانند گذشته وزارتخانه آموزش و پرورش و وزیری که در آینده‌ای نزدیک به ساختمان شهید رجایی عزیمت خواهد کرد، انحصارا مورد توجه کارکنان و بخش کوچکی از دغدغه‌مندان این حوزه بوده و این در حالی است که پَست شمردن وزارتخانه مهمی همچون آموزش و پرورش که روزگاری افراد خلاق و پرتلاشی، چون شهید رجایی و شهید باهنر مسئولیت آن را برعهده داشته اند، از سوی دولت و مردم یک جامعه، شاید اولین ضربه به بدنه تعلیم و تربیت باشد.
 
این فعال دانشجویی گفت: این روز‌ها بحران کرونا با تمام توان در کنار بحران‌های ماهوی نظام تعلیم و تربیت جامعه ما ایستاد و شرایط را از آنچه وجود داشت بغرنج‌تر کرد. به گونه‌ای که تعطیلی مدارس، نقص و پراشکال بودن پلتفرم‌های آموزش مجازی، عدم دسترسی دانش آموزان در مناطق محروم به امکانات آموزش مجازی، ترک تحصیل بخش قابل توجهی از دانش آموزان و هزاران مشکل دیگر که به لیست مسائل آموزش و پرورش اضافه شد.
 
مسعودی بیان کرد: امروز باید آموزش و پرورش در تمام زمینه‌ها و در تمام وزارتخانه‌ها اولویت باشد چرا که بستر پیشرفت یک جامعه تنها از این مسیر مهیا می‌شود. هم سو کردن سایر وزارتخانه‌ها با وزارت آموزش و پرورش که نیازمند مهارت، تلاش و پشتکار است جز اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین کار‌ها و وظایف در این برهه از زمان است که برآیند این تلاش، خروج و گذار از بحران‌های موجود و تبدیل این تهدید به فرصت و ایجاد زمینه‌های پیشرفت و تعالی جامعه است.
 
وی با بیان اینکه ار وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم پیش از هر چیزی انتظار می‌رود در انتخاب وزیر نهایت سعی و اهتمام صورت پذیرد تا از هرگونه سهم خواهی پرهیز شود و شخص مورد نظر از جنس و بدنه واقعی آموزش و پرورش باشد، تصریح کرد: معرفی هر فردی برای این مسئولیت نگاه رئیس جمهور به این حوزه را نشان خواهد داد و البته همراهی و همدلی رئیس جمهور و کمک و همراهی او به وزیر آموزش و پرورش سبب خواهد شد بخشی از مشکلات با سرعت مرتفع شوند.
 
عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: اشراف کامل داشتن بر تمام مشکلات این حوزه و ارائه راهکار، وجود حس دغدغه مندی، اهتمام به پیگیری و حل مشکلات و مسائل و برخورداری از تیم مدیریتی مجرب و توانمند باید از الزامات اصلی وزیر آموزش و پرورش باشد. علاوه بر این‌ها عدم وابستگی وزیر و معاونین او به شخص یا اشخاص خاص که از آن‌ها با عنوان پدرخوانده‌های آموزش و پرورش یاد می‌شود، نیز از لازمه‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز وزیر آموزش و پرورش است.
 
مسعودی افزود: نکته بسیار مهم دیگر آن است که در بررسی فرد پیشنهادی برای تصدی وزارت؛ در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و رای اعتماد به او، باید از هرگونه سهل انگاری و چشم پوشی بر ضعف و ناتوانی وزیر پیشنهادی پرهیز و قاطعانه عمل شود؛ چرا که سال هاست این وزارتخانه و جامعه ما از انواع ترک فعل، عدم پیگیری و پاسخگویی، تسامح و لابیگری‌ها ضربات اساسی خورده است.
 
مسعودی ابراز امیدواری کرد وزیر آینده آموزش و پرورش با علم نسبت به مشکلات و مسائل موجود در این حوزه و تکیه بر منویات مقام معظم رهبری قدم در میدان خدمت گذاشته و تحول گرایانه و جهادی، امور را پیش برد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  دانشجو، تاریخ انتشار:  19 مرداد   1400، کدخبر:955185 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
0
0
امیدواریم که فردی با شایستگی لازم عهده دار این پست بشود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین