پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۸۰۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
با رقمی که به گفته زالی رییس ستاد مقابله با کرونای تهران به جای واکسن کرونا به داروی رمدسیویر اختصاص داده شده ۲۲ تا ۱۶۹ میلیون دوز واکسن در انواع مختلف می‌شد تهیه کرد.
شعارسال: اظهارات دکتر زالی رییس ستاد مقابله با کرونای استان تهران در جمع مدیران رسانه‌ها درباره واقعیات و پشت پرده تصمیمات گرفته شده برای کنترل شیوع کرونا موجب انتقادات فراوانی در شبکه‌های اجتماعی شده است.

زالی در بخشی از سخنان خود می‌گوید: هزینه دارو‌های کرونا چند برابر واردات واکسن شده است، اما اجازه خرید واکسن ندادند، چون فکر می‌کردند گران است. ما ۷۲۰ میلیون یورو خرج رمدسیویر کردیم و این پول را باید خرج واکسن می‌کردیم.»

حال سوال اینجا است که با ۷۲۰ میلیون یورو می‌توانستیم چند دوز واکسن خریداری کنیم؟

با توجه به نرخ برابری جفت ارز‌های دلار و یورو، می‌توان گفت ۷۲۰ میلیون یورو برابر با ۸۴۶ میلیون دلار است.

با این اوصاف با هزینه یادشده، می‌شد حداقل ۲۲ و حداکثر ۱۶۹ میلیون دوز واکسن خریداری کرد. این در حالی است که کل افرادی که در کشور توانسته است یک دوز واکسن دریافت کنند کمتر از ۱۴ میلیون نفر تا ظهر روز چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ است.

از سوی دیگر ضرورت اختصاص چنین بودجه‌ای به خرید رمدیسیویر که اثربخشی آن در درمان کرونا توسط سازمان بهداشت جهانی زیر سوال رفته است، نیز باعث این پرسش می‌شود که چرا و چه کسانی خرید این دارو را در اولویت قرار دادند؟

سازمان جهانی بهداشت با اشاره به نتایج یک آزمایش ۶ ماهه از درمان‌های کووید-۱۹، اعلام کرد: نتایج این مطالعه «شواهد قطعی» نشان داده است که داروی «رمدسیویر» و «هیدروکسی کلروکین» تأثیر کمی بر درمان موارد شدید کووید-۱۹ دارد و یا هیچ تاثیری بر درمان این بیماران ندارد.
 

با ۷۲۰ میلیون یورو خرید رمدسیویر، چند واکسن کرونا می‌توانست وارد شود؟
 
شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته ازسایت جی پلاس، تاریخ انتشار:۲۰ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۱۵۲۰۹۲۴، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین