پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفت: تیم من در حال آماده کردن برنامه‌هایی هستند که اگر ایران و آمریکا طی ماه‌های آینده به توافق نرسند، این برنامه‌ها اجرا خواهند شد. یکی از این برنامه ها، امضای توافق جداگانه بین تهران و واشنگتن خواهد بود. برنامه دیگر، اعمال برخی مجازات‌ها با همکاری شرکای اروپایی علیه ایران است.
شعار سال: رابرت مالی نماینده دولت بایدن در امور ایران در مصاحبه با پولیتیکو، ضمن متهم کردن جمهوری اسلامی به عدم همکاری در روند مذاکرات وین با هدف احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، گفته است که سرنوشت برجام همچنان یک علامت سوال بزرگ است.

بر اساس این گزارش وی گفت: در شرایط کنونی در برابر سرنوشت توافق هسته‌ای ایران، یک علامت سئوال بزرگ قرار گرفته است. در چنین شرایطی، بازگشت به توافق هسته‌ای "چیزی نیست که به طور کامل تحت کنترل ما باشد. "
 
امضای توافق جداگانه بین تهران و واشنگتن یا اعمال مجازات علیه ایران

رابرت مالی در ادامه حاضر به اظهارنظر درباره احتمال بازگشت آمریکا به برجام نشد، ولی گفت: اگر به شما درصد بگویم، کمک چندانی نخواهد کرد. البته ما آماده هستیم تا مذاکرات را آغاز کنیم، ولی اگر تصورمان این نباشد که امکان دستیابی به توافق وجود دارد، این کار را انجام نخواهیم داد.

وی اظهار داشت: تیم من در حال آماده کردن برنامه‌هایی هستند که اگر ایران و آمریکا طی ماه‌های آینده به توافق نرسند، این برنامه‌ها اجرا خواهند شد. یکی از این برنامه ها، امضای توافق جداگانه بین تهران و واشنگتن خواهد بود. برنامه دیگر، اعمال برخی مجازات‌ها با همکاری شرکای اروپایی علیه ایران است.

رابرت مالی در ادامه گفت: تنها حالت منطقی این است که بازگشت به تعهدات برجامی، گزینه پیش روی دو طرف باشد، چرا که هم ایران و هم آمریکا گفته اند که خواستار آن هستند. تاخیر در آغاز مذاکرات به دلیل بی اعتمادی ایجاد شده در دوره دولت ترامپ و سیاست فشار حداکثری وی و همچنین انتقال قدرت سیاسی در ایران است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۲۵۵۷۰۲۳، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین