پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۸۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از جمله موانع در گسترش روابط اقتصادی با همسایگان برخی از تنش‌هایی است که از سال قبل وجود داشته به عنوان نمونه در شرق کشور در ارتباط با افغانستان که یکی از کشور‌های مهم است منطقه‌آزاد تجاری نداریم.

شعار سال:«جلیل رحیمی جهان آبادی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،در رابطه اولویت های دولت سیزدهم در سیاست خارجی گفت: با نگاهی به برنامه های ارائه شده امیر عبدالهیان به مجلس و سابقه او، متوجه می شویم که او در حوزه کشورهای آسیایی و همسایگان تخصص و تجربه کار طولانی دارد. نگرش سیاسی امیرعبداللهیان اقتصادی و مبتنی بر بهبود روابط با همسایگان است، به همین دلیل چهار سال پیش رو را می توان دوران طلایی با همسایگان در سیاست خارجی ایران دانست.
 
او ادامه داد: توجه خاص و ویژه به گسترش روابط با کشورهای منطقه و حضور بخش خصوصی دو عنصر مهم در این زمینه است. وزارتخانه‌های اقتصاد و امورخارجه می بایست دیپلماسی اقتصادی را مورد حمایت قرار دهند تا بتوانیم بخش خصوصی را در سیاست خارجی و دیپلماسی با همسایگان فعال کنیم.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از جمله موانع در گسترش روابط اقتصادی با همسایگان برخی از تنش هایی است که از سال قبل وجود داشته به عنوان نمونه در شرق کشور در ارتباط با افغانستان که یکی از کشورهای مهم است منطقه‌ آزاد تجاری نداریم. امیدواریم با روی کار آمدن وزیر امورخارجه جدید این موضوع در دولت سیزدهم هرچه زودتر تعیین شود و منطقه آزاد تجاری سرخس- دوغارون شکل بگیرد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: تنش زدایی در روابط سیاسی و فراهم سازی زمینه حضور بخشی خصوصی در بازارهای کشور های همسایگان دو رکنی بوده که می تواند در افزایش تبادلات تجاری با همسایگان نقش موثری داشته باشد.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  برنا، تاریخ انتشار:  6 شهریور   1400، کدخبر: 1225453، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین