پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۲۳۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آخرین زمین لرزه ۶ ریشتری در سال ۲۰۰۴ نزدیک تهران رخ داد و باید حدود سال ۲۰۹۰ منتظر زمین‌لرزه دیگری با این قدرت در پایتخت باشیم.

شعار سال: حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری روز سه‌شنبه در جریان هشتمین جلسه اعضای شورای شهر تهران، در واکنش به گزارش سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: در تهران ساختمان ‌های بلندمرتبه با عمر بالای ۴۰ سال داریم و هیچگاه ندیدیم سازمان مدیریت بحران تاریخ انقضای این ساختمان ‌ها را اعلام و درخواست تخریب کند.
 
وی گفت: توجه به اینکه استانداردهای زمین‌ لرزه از زمان تاسیس سازمان نظام مهندسی تا کنون پنج بار تغییر کرده است، گفت: از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸ میلادی حدود یکهزار و ۱۰۵ زمین‌لرزه به بزرگی ۵.۲ ریشتر داشتیم که حدود ۹۹ زمین لرزه در سال می‌شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: از سال ۷۴۳ میلادی تا ۲۰۱۸ نیز هشت زمین‌لرزه به بزرگ ۵.۷ ریشتر به بالا داشتیم که اگر تقسیم کنیم، دوره بازگشت آن ۱۵۹ سال می‌شود و آخرین زمین لرزه ۵.۷ ریشتری نیز در سال ۱۸۳۰ میلادی به فاصله ۱۰۰ کیلومتری فیروزکوه و دماوند بوده است.
 
وی افزود: از سال ۱۸۳۰ تا ۲۰۲۰ میلادی ‌۱۹۰ سال می شود و این یعنی ۳۰ سال هم در وقت اضافه هستیم.
 
آقامیری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در خیابان ‌های انقلاب و شریعتی تهران ساختمان‌ های بالای ۴۰ سال با چشم هم مشخص هستند و باید منتظر و مراقب یک زمین لرزه بالا ۵.۷ ریشتر باشیم.      
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار:  9 شهریور   1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84455797

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
0
0
آمادگی لازم برای زلزله بالای ۶ ریشتری در تهران وجود دارد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
0
0
یعنی تا قبل از این سال زلزله نمیاد؟
آمادگی نداشته باشیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
0
0
چیزی از تهران باقی میمونه اگه زلزله بالای ۶ ریشتری بیاد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین