پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری به بیان توضیحاتی درباره اینکه کدام بیماران مبتلا به کرونا نیاز به مصرف رمدسیویر یا سایر دارو‌های خاص برای درمان این ویروس دارند، پرداخت.
شعارسال: پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: افرادی با علائم خفیف ویروس کرونا و بدون افت اکسیژن خون برای درمان به هیچ گونه دارویی نیاز ندارد و با مصرف مسکن‌ها و درمان‌های معمولی که مهم‌ترین آن‌ها استراحت و همچنین مصرف مایعات بعد از گذشت دوره بیماری بهبود می‌یابند.

او گفت:افرادی با علائم سبک مانند تب، بدن درد ضعیف و سرفه خفیف نیاز به مصرف دارو‌های خاص کرونا نخواهند داشت، زیرا مصرف دارو در چنین شرایطی می‌تواند مضر باشد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری افزود: دارو‌های موجود در بازار برای بیماران مبتلا به کرونای شدید‌تر تجویز می‌شود در صورتی است که بیمار با افت اکسیژن کمتر از ۹۴ باشد باتوجه به این که در چنین شرایطی درگیری ریه بیمار مبتلا به کرونا با ویروس را خواهیم داشت باید برای درمان از دارو‌های خاص موجود در بازار استفاده شود. طبق تحقیقات انجام شده و مطالعات جهانی برای درمان افرادی با درگیری ریه و افت سطح اکسیژن خون دارو‌های دگزامتازون و رمدیسیور درمان اولیه و موثر است و تجویز داروی فاویپیراویر برای درمان بیمارای تاثیر چندانی نخواهد داشت. نتایج تحقیقاتی که تاکنون روی داروی فاویپیراویر انجام شده هنوز نشان از موثر بودن این دارو ندارد.

طبرسی گفت: هیچ کدام از دارو‌های درمان ویروس کرونا دارو‌های درمانی نبوده، بلکه درمان‌های کمکی هستند و تاثیر ۱۰ تا ۱۵ درصدی در بهبود بیمار دارند همچنین در شرایط حاد بیماری باید از کورتون‌ها، اکتمرا و تمزیوا استفاده شود که حتما باید در بیمارستان تزریق شود.

او افزود: ۵۰ تا ۶۰ درصد مردم در موج‌های مختلف به ویروس کرونا مبتلا شدند افرادی که یکبار به این ویروس مبتلا شده باشد در مقابل گونه‌های مختلف کرونا از یک ایمنی نسبی بسیار خوبی برخوردار است و در صورت ابتلای مجدد نه تنها امکان بروز مرگ و میر کاهش می‌یابد بلکه علائم بسیار خفیف تری را خواهد داشت.

طبرسی گفت: بیشتر مرگ و میر‌های ما در افرادی است که تا به حال به کرونا مبتلا نشده اند بنابراین اگر بتوانیم افرادی با علائم خطر ریسک ابتلا به ویروس کرونا در آن‌ها بسیار است و تا به حال به ویروس کرونا مبتلا نشده اند سریع‌تر واکسینه کنیم با مرگ و میر کمتری مواجه خواهیم بود.

دارو‌های بیماران کرونایی در سطوح مختلف
 
شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۱۰ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۷۸۷۷۵۹۵، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین