پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۶۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
سازمان جهانی بهداشت (WHO) توزیع عادلانه دو داروی کووید ۱۹ به نام‌های "کاسیریوی مب" و "ایمدوی مب" را از سوی شرکت‌های تولیدکننده آن خواستار شد.

  شعار سال: سازمان جهانی بهداشت (WHO) از شرکت ها و کشورهای تولید کننده این دو دارو بر پایه پادتن های مصنوعی به نام های "کاسیریوی مب" (casirivimab) و "ایمدوی مب" (imdevimab) درخواست کرد که به قیمت بالا و تولید محدود این ترکیب آنتی بادی توسط شرکت دارویی "ریجنران" (Regeneron) در ایالات متحده رسیدگی کرده و از استفاده ایمن و مناسب دارو اطمینان حاصل کنند.
 
با توجه به هزینه بالا و دسترسی کم به درمان ترکیبی این داروها که یک شیوه درمان بر اساس دو پادتن «مونوکلونال» یا تک‌تیره هستند، "برنامه بهداشت جهانی یونیتید" (UNITAID) در حال مذاکره با شرکت داروسازی "روش" است که این داروها را با قیمت پایین تر و به منظور توزیع عادلانه در تمام مناطق به ویژه در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​تولید کند.
 
به موازات آن، WHO برای تولیدکنندگانی که ممکن است بخواهند محصولات خود را برای بررسی صلاحیت اولیه ارسال کنند، فراخوان داده که این امر باعث افزایش تولید و در نتیجه دسترسی بیشتر به درمان می شود.
 
بنابر گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، این سازمان همچنین خواستار به اشتراک گذاشتن فناوری تولید این داروها بین شرکت های مشابه دارویی شد تا بیماران بیشتری از این شیوه درمان بهره مند شوند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایسنا، تاریخ انتشار:  3 مهر 1400، کدخبر: ، www.isna.ir،1400070301564

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
0
0
بهترین نتیجه‌ای که با توزیع عادلانه دارو در تمام کشورها بدست میاد سلامتی و حفظ جان مردم هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین