پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۱۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
مشاور معاونت بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: کارفرمایان مکلف هستند حق بیمه کارگران خود را به صورت کامل پرداخت کنند.
شعارسال: همزمان با شیوع کرونا و اعمال دورکاری‌های کارمندان و کارگران، گفته می‌شود برخی از کارفرمایان به بهانه دورکاری لیست حق بیمه کارکنانشان را به طور کامل پرداخت نمی‌کردند، به دنبال آن مشکلاتی برای کارگران و کارمندانی که تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند ایجاد شد.


محمد محمدی مشاور معاونت بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی، درباره شرایط اجرای دورکاری برای بیمه شدگان این سازمان، گفت: کارفرما مکلف است حق بیمه هر فردی که در کارگاه کار می‌کند را پرداخت کند، برای سازمان تامین اجتماعی فرقی ندارد که کارگر در کارگاه ساکن است و یا به صورت دورکاری فعالیت می‌کند.

او افزود: براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا بحث نحوه فعالیت کارگاه‌ها و دورکاری‌ها در اسفند ۹۸، فروردین، خرداد و تیر ۹۹ و یک ماه در سال جاری مشخص شده بود، اما درحال حاضر که تمامی اصناف و کارگاه‌ها فعال است کارفرمایان مکلف هستند حق بیمه کارگران خود را به صورت کامل پرداخت کنند و در شرایط فعلی هیچ دورکاری و تعطیلی نداریم.

محمدی ادامه داد: اگر کارفرمایی درحال حاضر به بهانه دورکاری لیست غیرواقع، کارکرد کمتر و دستمزد غیرواقعی ارائه دهند، بیمه شده باید اعتراض کند و ما نیز مدارک و مستندات را دریافت می‌کنیم و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم. اگر احراز شود که کارفرما تخلف کرده است مابه التفاوت آن را از کارفرما می‌گیریم.


مشاور معاونت بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی درباره نحوه شکایت کارگران درصورت تخلف کارفرمایان، بیان کرد: اگر کارفرما لیست حق بیمه هر کارگری که در کارگاه مشمول قانون تامین اجتماعی کار می‌کند را پرداخت نکرد ما در سازمان تامین اجتماعی مکلف هستیم بررسی لازم را انجام دهیم و برخورد لازم را با کارفرما کنیم و اگر توسط سازمان تامین اجتماعی بازرسی صورت نگرفت کارگران می‌توانند از طریق پرتال سازمان تامین اجتماعی تخلف را اعلام کند، همچنین می‌توانند به سازمان تامین اجتماعی نامه‌ای را کتبا ارسال کنند تا بازرسی را انجام دهیم.

محمدی خاطرنشان کرد: به‌دنبال آن اگر سازمان تامین اجتماعی نیز بازرسی را انجام نداد، کارگر بعد از جدا شدن از آن کارگاه با در دست داشتن مدارک و مستندات لازم در چارچوب کمیته‌های ادعای سابقه که در شعب تامین اجتماعی فعال است می‌تواند پیگیری کند و مستندات خود ارائه دهد.
 

کارفرمایان مکلف هستند حق بیمه کارگران خود را به صورت کامل پرداخت کنند
 
شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:۱۶ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۱۲۲۹۹۱۴، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
0
درسته دیگه، از خونه داره کارش رو انجام میده پس دلیلی نداره که بیمه نداشته باشه اون روز
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین