پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۸۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
اینکه وزیر بیاید صاف صاف در چشم مردم نگاه کند و بگوید که در دی ماه با کسری ۲۰۰ میلیون متر مکعبی گاز مواجه هستیم که نشد حرف. حتی با کمال شرمندگی، می‌تواند تعبیر به چرند گویی شود. جناب اوجی بفرمایند برنامه مدیریت بحران ایشان برای حل این معضل و مشکل چیست؟ این سوال، صرفا یک پرسش رسانه‌ای نبوده و در آینده نزدیک، بعنوان سند قابل ارایه به نهاد‌های نظارتی کشور خواهد بود. بر این قاعده، منتظر توضیحات مستدل جناب وزیر برای انعکاس در رسانه هستیم.
شعارسال: وزیر نفت گفت: حجم ذخایر سوخت نیروگاهی ۳۰ درصد کمتر از پارسال است بنابراین تمام تلاشمان این است ظرفیت سوخت مایع نیروگاه‌ها را بالا ببریم.
جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه بازدید از پالایشگاه تهران در جمع خبرنگاران، ارتقای کمی و کیفی پالایشگاه فعلی و ایجاد و احداث ظرفیت پالایشگاه جدید را دو اولویت پالایشی دولت سیزدهم دانست.

اوجی ادامه داد: حجم ذخایر سوخت نیروگاهی ۳۰ درصد کمتر از پارسال است بنابراین تمام تلاشمان این است ظرفیت سوخت مایع نیروگاه‌ها را بالا ببریم.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه هم‌اکنون روزانه بیش از ۲۶۰ میلیون مترمکعب گاز در اختیار نیروگاه‌ها قرار می‌گیرد، اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی و تدابیر اندیشیده شده کمترین چالش را در تامین سوخت زمستانی گاز و در بخش خانگی داشته باشیم.
 
 
اوجی برای مقابله با کسری ۲۰۰ میلیون متر مکعبی گاز در زمستان دارد؟

اوجی تاکید کرد: قول می‌دهیم تا قبل از پایان سال شهر‌های خاش، میرجاوه و زابل به شبکه گاز متصل شوند و تا پایان سال از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

وزیر نفت با اشاره به موضوع کسری گاز کشور در فصل سرما گفت: پیش‌بینی می‌شود در دی‌ماه و بهمن‌ماه با کسری ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز در روز مواجه شویم که تلاشمان این است با تامین سوخت مایع، هموطنانمان کمترین مشکل را داشته باشند.

اوجی درباره واردات گاز از ترکمنستان هم گفت: دیپلماسی گازی با کشور‌های همسایه از جمله ترکمنستان یکی از برنامه‌های وزارت نفت دولت سیزدهم است.

وزیر نفت تاکید کرد: سهم تجارت گاز ما کمتر از ۲ درصد است و تمام تلاشمان این است این سهم افزایش پیدا کند.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گیل‌خبر، تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۴۷۲۸۴۹، gilkhabar.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
0
0
اصلا نباید چالشی وجود داشته باشه. همین مونده که گاز هم قطع بشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
0
0
مگه از لحاظ منابع گازی جزء کشورهای برتر نیستیم، پس چرا باید کمبود داشته باشیم یا وارد کنیم گاز رو؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
0
0
به نظر میرسه ایران به تدریج در حال ازدست دادن منابع انرژیش هست کمبود آب، کمبود گاز هم که قراره اضافه بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین