پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۲۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از ۳۵۰ هزارمیلیارد تومان بدهی دولت به تامین اجتماعی و از ۶۵۰ هزار میلیارد تومان مجموع بدهی دولت و شرکت‌های دولتی به سیستم بانکی خبر داد.
شعار سال: محمد خدابخشی، نماینده مردم الیگودرز و نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس، در رابطه با مدیریت کسری بودجه گفت: در جلسه مشترک میان آقای میرکاظمی و کمیسیون برنامه و بودجه در ارتباط با سیاست‌هایی که دولت در اجرای بودجه ۱۴۰۰ و همینطور اولویت‌هایی که برای سال ۱۴۰۱ دارد، صحبت شد. همچنین از بدهی‌های دولت و شرکت‌های دولتی به سیستم بانکی گزارشی ارائه شد.

او ادامه داد: طبق گزارشات ارائه شده مجموعا ۶۵۰ هزار میلیارد تومان تا خردادماه مجموع بدهی دولت و شرکت‌های دولتی به سیستم بانکی است که البته ۹۰ درصد از این ۶۵۰ هزار میلیارد تومان مربوط به خود دولت و ده درصد آن مربوط به شرکت‌های دولتی است، البته با حسابرسی هم باید میزان دقیق آن مشخص شود. بانک مرکزی و صداوسیما جزو شرکت‌های دولتی هستند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص بدهی‌های دولت گفت: در این جلسه راجب بدهی سازمان تامین اجتماعی صحبت کردند که ۳۵۰ هزارمیلیارد تومان است که البته این ادعای خود سازمان تامین اجتماعی هم است، ولی گفتند دقیق باید حسابرسی کنیم که مشخص شود. در جلسه در خصوص بدهی‌های آتی دولت گفتند که تا الان ۵۲۳ هزار میلیارد تومان تعهدات اوراقی است که دولت سیزدهم باید پرداخت کند. همینطور مبلغ زیادی بدهی به پیمانکاران دارند که مبلغ آن را نگفتند و موضوع پروژه‌های عمرانی که در قانون بودجه و در مراکز مختلف کشور هست با این اعتباراتی که به صورت قطره چکانی تزریق می‌شود صد سال طول می‌کشد که این طرح‌ها تمام شود.

خدابخشی با بیان اینکه عملکرد مصارف بودجه سال ۱۳۹۹ مبلغ ۵۶۳ هزار میلیارد تومان بوده است، افزود: ۳۰ درصد این مبلغ از محل واگذاری تملک دارائی‌های مالی از طریق اوراق تامین شده و مابقی آن که، دو سوم اعتبارات را تشکیل می‌داده از منابع پایدار بوده است. در رابطه با بودجه ۱۴۰۰ سقف اول آن مبلغ ۹۳۷ هزار میلیارد تومان است که باید منابع لازم برای سقف اول تامین شود.
 
۶۵۰ هزار میلیارد تومان مجموع بدهی دولت و شرکت‌های دولتی به سیستم بانکی است

او گفت: همچنین در جلسه برای مشکلاتی مثل تورم دو رقمی که در سال‌های قبل ۴۰ درصد بوده است، افزایش ضریب جینی که باعث نابرابری‌های سرمایه‌های اجتماعی شده است و عدم تحقق بسیاری از اهداف برنامه پنج ساله صحبت شد و در کنار این به ظرفیت‌های عظیمی که در کشور وجود دارد اشاره کردند که این ظرفیت در حال حاضر قابل مقایسه با ظرفیت‌های دوران جنگ نیست و آن زمان توان تولید یک موتورسیکلت را هم نداشتیم.

نماینده مردم الیگودرز اظهار کرد: باید برای ظرفیت‌های موجود در کشور در شرایط تحریم برنامه ریزی کنیم حتی اگر بحث تحریم‌ها n سال طول بکشد باید برای حل مشکلات کشور و تامین منابع عمومی کشور برنامه ریزی داشته باشیم و بدانیم چه راهکار‌هایی را دنبال کنیم. رییس سازمان برنامه و بودجه از تغییر روال قبلی خبر دادند.

او تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ روال فعلی تغییر خواهد کرد و استارت این کار را زدیم. یک بودجه ساده، ولی پاسخگو از سمت سازمان برنامه و بودجه به مجلس ارائه خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه از صحبت درخصوص شفافیت در بودجه و بازنگری در تعداد ردیف‌های بودجه عمومی خبر داد و اظهار کرد: باید یک بازنگری برای شفافیت و هم برای ردیف‌ها انجام شود و یک رایزنی و آسیب شناسی برای ورود به برنامه هفتم توسعه صورت بپذیرد، این موارد را می‌توان مدیریت و هم برای اقتصاد کلان یک برنامه‌ای را طرح ریزی کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۳۳۰۹۵، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
0
سیستم بانکی این بدهی‌های خود را چطور میخواد ازشون بگیره؟
فقط میتونن به مردم فشار بیارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین