پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
در افشاگری‌های تکان‌دهنده علیه مقامات معروف سابق و فعلی جهان، نام شمار زیادی از صهیونیست‌ها از وزیر دادگستری سابق تا یک تاجر الماس و قانون‌گذار حزب لیکود به چشم می‌خورد.
شعار سال: در یکی از بزرگ‌ترین افشاگری‌ها علیه چهره‌های برجسته جهان که به «اسناد پاندورا» معروف شده، نام صد‌ها فرد صهیونیست به چشم می‌خورد.

به نوشته روزنامه «تایمز آف اسرائیل»، در این اسناد که توسط کنسرسیوم بین‌المللی خبرنگاران تحقیقی تهیه شده، اسامی دستکم ۵۶۵ چهره ریز و درشت صهیونیست درج شده است که از مقامات ارشد سابق و فعلی رژیم صهیونیستی تا تجار و چهره‌های معروف آن را شامل می‌شود.

این روزنامه به چند مورد از افراد مهم در این اسناد از جمله «حاییم رامون» وزیر دادگستری سابق رژیم صهیونیستی پرداخته است.

در این گزارش به معامله رامون به‌عنوان سرمایه‌گذار بخش توریسم و «مارتین اشلاف» کازینو دار اتریشی اشاره شده است. بر این اساس، شرکتی با نام «بیگوا بِی» کار خود در زمینه پروژه‌های توریستی را در سال ۲۰۱۶ و با وامی بیست میلیون یورویی در منطقه‌ای به همین نام شروع کرده است.

این شرکت از همان زمان شروع به خرید زمین در این منطقه کرد، اما در سال ۲۰۰۸ با بحران مالی مواجه شده و در سال ۲۰۱۳ به شرکتی تحت مالکیت اشلاف فروخته شد. در سال ۲۰۱۶ و در حالی که این شرکت ۵۲ میلیون یورو بدهی داشت، به شرکتی قبرسی که رامون مالک بخشی از آن بود فروحته شد و بعد رامون تنها مالک این شرکت شد، اما اندکی بعد، اشلاف دوباره این شرکت را از رامون خرید.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، اشلاف با با چندین سیاست‌مدار صهیونیست در ارتباط بوده و نام او در دادگاه رسیدگی به مفاسد «آوریگادور لیبرمن» وزیر اقتصاد فعلی مطرح شده است.

رامون روز یکشنبه در بیانیه‌ای، اتهامات طرح شده در این گزارش را رد کرده و مدعی شده مدیر سوری این شرکت نبوده است.

در میان صفحات اسناد پاندورا نام «بنی اشتِینمِتز» تاجر الماس صهیونیست نیز به چشم می‌خورد که سال گذشته در دادگاهی در شهر ژنو محکومیت دریافت کرده است.

اشیتنمتز در این دادگاه به ایجاد شبکه‌های پیچیده مالی از جمله مجموعه‌ای از شرکت‌های سوری برای پرداخت رشوه از طریق حساب‌هایی در بانک‌های سوئیس متهم شد. این رشوه‌ها برای اخذ مجوز حفر معدن در منطقه‌ای در جنوب شرقی کشور گینه پرداخت شده بودند.

دادگاهی در رومانی نیز سال گذشته اشتینمتز و مشاور سیاسی او را بابت ارتکاب جرائم سازمان‌یافته به مبلغ ۱۴۵ میلیون دلار، به‌صورت غیابی به پنج سال زندان محکوم کرد.

«نیر بارکات» از اعضای حزب صهیونیستی «لیکود» یکی دیگر از چهره‌های بدنام در اسناد پاندورا است. طبق این گزارش، شرکت «ای تورو» که بارکات هلدینگ‌هایی را در آن صاحب شده است در جزایر «ویرجین» واقع شده است. این در حالی است که اکثر دفاتر این شرکت در فلسطین اشغالی واقع شده‌اند.

با اینکه تملک شرکت در مناطقی از جهان که به بهشت مالیاتی معروف هستند معمولاً غیرقانونی تلقی نمی‌شود، چنین اقدامی می‌تواند با دستورالعمل‌های کنست (پارلمان صهیونیستی) مغایرت داشته باشد.

از سوی دیگر، از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ که بارکات سمت شهردار قدس اشغالی را بر عهده داشت، مدعی بود مدیریت اموال خود را به دیگران سپرده و در تصمیم‌گیری درباره آن‌ها نقشی نداشته است. اما طبق اسناد پاندورا، تا سال ۲۰۱۹ بخش عمده دارایی‌های بارکات به نام خود وی ثبت شده بودند.

علاوه بر چهره‌های بدنام صهیونیستی که در این گزارش به آن‌ها اشاره شده، اسناد پاندورا افشاگری‌های مهمی درباره پادشاه اردن، نخست‌وزیر جمهوری چک و رئیس دولت جمهوری آذربایجان را شامل می‌شود.

اسناد پاندورا نشان می‌دهد که «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «مهربان علی اوا» همسر علی‌اف در سال‌های اخیر نزدیک به ۴۰۰ میلیون پوند از املاک انگلیس را معامله کرده‌اند.

بنابر گزارش گاردین، یکی از املاک خانواده علی‌اف به املاک سلطنتی ملکه انگلیس فروخته شده است که هم‌اکنون در حال بررسی این مسئله است که چطور ۶۷ میلیون پوند به شرکتی پرداخت کرده است که به عنوان نماینده خانواده‌ای فعالیت می‌کرده است که یک کشور متهم به فساد را اداره می‌کنند.

شبکه بی‌بی‌سی در این خصوص گزارش داد که طبق اسناد فاش شده، علی‌اف از فروش یکی از املاکش در لندن به «املاک سلطنتی»، ۳۱ میلیون پوند سود کرده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۳۶۸۶۹، www.‌shafaghna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین