پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۷۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
روح‌الله اسدی مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خبر از راه اندازی سامانه فراگیر تبیین و روشنگری در فضای مجازی با هدف پاسخگویی به شایعات، شبهات و سوالات جوانان داده است. سامانه ای که هیچ کس خارج از سیستم اداری معاونت امور جوانان، خبر از وضعیت نظارت بر این سامانه و شاخصه ها و شرایط پاسخگویی به سوالات جوانان و همچنین مکانیزم ها و روش های تقویت سامانه ندارد. منتظر دریافت توضیحات با قید فوریت هستیم.
 

شعار سال: روح‌الله اسدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و ضرورت روشنگری و جهاد تبیین افزود: وزارت ورزش و جوانان برای عملیاتی کردن این طرح همه دستگاه‌های متولی امور جوانان عضو شورای عالی جوانان و ستادهای ساماندهی امور جوانان را جهت هماهنگی فراخوانده است.

وی تصریح کرد: پروژه تحریف همگام با تحریم برای اثرگذاری بر افکار عمومی جامعه به ویژه جوانان پیاده‌سازی شده است. در حال حاضر برخی کانال‌ها در فضای مجازی برای پاسخ به شایعات، شبهات و سوالات مردمی راه‌اندازی شده است، اما پاسخ به این حجم از هجمه‌های تبلیغاتی مستلزم راه‌اندازی یک سامانه متمرکز است.

اسدی اضافه کرد: امروز جوانان در فضای مجازی تحت‌تاثیر حجم عظیمی از اطلاعات قرار گرفته و بنابراین هر روز شبهه‌ای جدید ایجاد می‌شود، بنابراین سوالات جوانان که در قالب گفت وگو، نشست‌های تخصصی مطرح و در این سامانه ثبت می‌شود، توسط دستگاه‌های مربوطه پاسخ داده خواهد شد.

به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب هم باید به سوالات و ابهامات جوانان پاسخ داده شود.  

وی تاکید کرد: بعضی از ابهامات به دلیل ضعف در عملکرد و همچنین مشکلات در جریان و فرایندهای سازمانی و عدم شفافیت است که باید به عنوان یک تجربه ارزشمند در گام دوم انقلاب استفاده شود و ضمن پذیرش نواقص درصدد اصلاح روال گذشته بود.

به گفته اسدی، بارگذاری سامانه نیز در دست جمع‌بندی و مستلزم مصوب شدن نقش دیگر دستگاه‌ها در ستاد ملی و شورای عالی امور جوانان است.

ایجاد شفافیت و پرهیز از توجیه اشتباهات مدیریتی

اسدی افزود: یکی از مهمترین رویکردهای دولت در حکمرانی شفافیت است که نقشی اساسی در کاهش انحراف و فساد در عرصه حکمرانی دارد. در سیاست‌های کلی نظام اداری هم به این مساله تاکید ویژه شده و یکی از کارکردهای اصلی این سامانه متمرکز نیز ایجاد شفافیت و پرهیز از توجیه اشتباهات مدیریتی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز اندیشکده‌های متعددی با هدف ایجاد روشنگری تشکیل می‌شود، اما نتیجه و عملکرد این مراکز به جوانان و آحاد جامعه نمی‌رسد و گاه سرنوشتی همانند رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی خواهد داشت. بر این اساس، نتیجه زحمات و تحقیقات در کتابخانه‌ها بایگانی می‌شود.

ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای به جوانان به‌منظور سازگاری با عصر جدید

اسدی ادامه داد: در این سامانه همچنین آموزش‌های لازم برای ارتقای سواد رسانه‌ای مدیران و جوانان درنظر گرفته شده که جوانان به طور ناخواسته عامل بازتولید و بازنشر انحرافات در فضای مجازی نشوند.  

وی تاکید کرد: سواد رسانه‌ای ضرورت جهان امروز است، مجموعه‌ای از نگرش‌ها، مهارت‌ها و دانش لازم به منظور درک و فهم و استفاده از انواع مختلف رسانه. ‌

اسدی اضافه کرد: رسانه در جهان امروز امکان آموزش همگانی، کاهش هزینه‌های آموزش، غلبه بر محدودیت‌های زمانی و مکانی و دسترسی سریع و وسیع به منابع را فراهم کرد، اما این فناوری دورشدن از تعاملات اجتماعی و انسانی، دشواری زبانی و فرهنگی فردگرایی، تک‌بعدی شدن سرریز اطلاعات و احتمال کاهش عمق آموزش و گسترش اطلاعات غلط را نیز به همراه داشته است.

وی توضیح داد: پاسخگویی به این چالش‌ها از طریق یک دستگاه و شورا اتفاق نمی‌افتد، این امر نیازمند هماهنگی سازمان‌یافته بین دستگاه‌های متعدد بوده و بستر این هماهنگی در ستادهای ساماندهی امور جوانان مهیا است.

مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در این ستادها دستگاه‌های متولی، صاحب‌نظران حوزه‌های جوانان و همچنین جوان‌ها عضو و در موضوعات تخصصی ورود یافته و وزارت ورزش و جوانان هم با تقسیم کار ملی و آموزش‌های استانی و شهرستانی درصدد غلبه بر این چالش‌ها است.

اسدی همچنین اعلام کرد: در اولین جلسه ستاد ملی و شورای عالی جوانان به صورت مستدل، به‌هنگام، با پرهیز از غرض‌ورزی و بازی‌های جناحی سیاسی جهاد تبیین پیگیری شده و با همکاری همه دستگاه‌ها آغاز خواهد شد.

دعوت از جوانان برای ارائه ایده و طرح‌های نوین 

وی یادآور شد: در این راستا از جوانان فعال در این عرصه نیز دعوت می‌شود، ایده و طرح‌های خود را به منظور پیشبرد اهداف جهاد تبیین از طریق دبیرخانه‌های ستادهای ساماندهی امور جوانان استان‌ها به دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ارسال کنند.

سامانه فراگیر تبیین و روشنگری در فضای مجازی برای پاسخ مستدل به ابهامات و سوالات مردمی به ویژه جوانان در راستای عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری راه‌اندازی می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: 14 مهر ۱۴۰۰، کد خبر: 84493230، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
0
0
بجای سامانه پاسخگویی یا هر چیز دیگری که راه‌اندازی می‌کنین برای مشکلات جوانان راه حلی پیدا کنید و موانع رو از جلوشون بردارین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین