پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان از رسیدگی قضایی به موضوع پسماند سراوان در دادسرای عمومی و انقلاب رشت خبر داد.
شعار سال: سید مهدی فلاح میری با اشاره به تشکیل پرونده قضایی در رابطه با پسماند سراوان در شعبه بازپرسی استان گفت: پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده است و تمامی موضوعات مربوطه از جمله تصفیه خانه شیرابه، کود آلی، نیروگاه زباله سوز، قرارداد‌ها و نحوه مصرف بودجه اختصاص یافته به پروژه‌های ذیربط نیز در حال بررسی و رسیدگی قضایی می‌باشد.

وی اظهار داشت: تضییع حقوق عمومی در حوزه‌های مختلف به دلیل عدم انجام تکالیف قانونی توسط مدیران سازمان ها، ادارات و نهاد‌های عمومی در خصوص پسماند سراوان قطعی می‌باشد و از این رو دادسرای استان در چارچوب قانونی، برخورد قاطعانه با متخلفان را در دستور کار قرار داده است.

دادستان مرکز گیلان با بیان این که رویکرد دستگاه قضایی در گام نخست همکاری با دستگاه‌های اجرایی با نگاه پیشگیرانه و با هدف هم‌افزایی، جلوگیری از وقوع تخلفات، اخطار و تذکر خطاب به مدیران مربوطه است، افزود: حل معضل پسماند، مطالبه جدی مردم و نخبگان استان است.

میری ادامه داد: پرونده پسماند سراوان با ارجاع به هیئت کارشناسی و احضار بعضی مسئولان و متولیان امر و استماع اظهارات شهود و مطلعان، مسیر مناسبی را طی می‌کند و قطعا با هرگونه تخلف و ترک فعل یا سوء جریان دارای وصف مجرمانه بدون اغماض برخورد خواهد شد و نتیجه به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

منطقه سراوان در ۱۷ کیلومتری رشت با محیطی جنگلی و در جوار جنگل‌های هیرکانی محل انباشت و دفن زباله رشت و چند شهرستان دیگر است. این منطقه بیش از سه دهه هر روز تا یکهزار تن زباله شهرنشینان و روستانشینان را در دل خود جای داده و اکنون کوه زباله آن به ارتفاع بیش از ۷۰ متری رسیده است.

روزانه نزدیک به ۲ هزار تُن زباله در مناطق شهری و روستایی گیلان تولید می‌شود و در این میان بیشترین تولید زباله در روز، مربوط به کلانشهر رشت است که در ایام نوروز با ورود مسافران و گردشگران به گیلان حدود ۲۵۰ تن زباله به میزان تولید زباله این استان در روز افزوده می‌شود.

در سایر نقاط گیلان نیز زباله در حساس‌ترین مناطق از حاشیه تالاب گرفته تا ساحل دریا و حاشیه رودخانه‌ها و مناطق جنگلی و در ارتباط با آب‌های زیرزمینی دفع می‌شود که معضلات زیست محیطی و بهداشتی بسیاری را برای مردم بوجود می‌آورد.

ارسلان زارع استاندار گیلان بار‌ها در جلسات مشکلات گیلان، مهمترین دغدغه استان را مشکل پسماند دانسته است. طی سه سال اخیر در حوزه مدیریت پسماند به ویژه در سال‌های ۹۸ و ۹۹، ۱۸۸ میلیارد تومان اعتبار به گیلان اختصاص یافته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از حکایت گیلان، تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۷۴۳، hekayatgilan.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین