پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۸۱۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳
نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: نظارت چارچوب‌های علمی می‌خواهد، اینکه یک گروه بخواهند تشخیص دهند که حرف من شرعی است یا خیر دارای ایراد است، اصلا مگر این‌ها مجتهد هستند که تشخیص بدهند این حرف به نفع بود یا ضرر؟ نماینده در گفتارش طبق قانون اساسی آزاد است حال ممکن است، عده‌ای خوششان نیاید نمی‌شود که جلوی دهان نماینده را بگیرند.
شعار سال: «مسعود پزشکیان»، نماینده مردم تبریز در مجلس در رابطه با "سفر‌های استانی رئیس جمهور" گفت: سفر‌های رئیسی از این منظر که در بین مردم حضور پیدا می‌کند و جویای مشکلات آن‌ها می‌شود، خوب است، اینکه مردم بدانند مسئولین در کنار آن‌ها هستند، اتفاق خوبی است. اما این نقد وارد است که هنوز برخی استانداران عوض نشده اند و به آن‌ها گفته می‌شود که این کار را انجام دهید یا انجام ندهید، آن استاندار با این پیش فرض که معلوم نیست تا ماه دیگر در آن سمت باقی بماند یا نه انگیزه‌ای برای کار ندارد. باید هرچه زودتر تکلیف استانداران مشخص شود.

او در ادامه با اشاره به مشکلات استان‌ها گفت: مشکلات در استان‌ها شفاف و روشن است، نیازی نیست بگردیم و از مردم پرس و جو کنیم، بی آبی و بیکاری و تعطیلی کارخانه‌ها در همه استان‌ها درد مشترک است، باید نقشه‌ای برای رفع مشکلات و حل معضلات پیدا کنیم. به هر استانی برویم مشکل کار، تورم و بیکاری وجود دارد، اما این مشکلات نیازمند راهکار است. باید طی نشست‌هایی راهکار برای برون رفت از مشکلات ارائه شود. دولت باید با افراد و چهره‌های علمی و کارشناسانه و مشخصا با آدم‌های کاردان جلسه برگزار کند و از آن‌ها راهکار بخواهد. نباید وعده‌ای داد که نتوان آن را اجرایی کرد، زیرا دولت آسیب خواهد دید.

نماینده مردم تبریز در مجلس در خصوص "عملکرد دولت در این طی این صد روز" بیان کرد: هنوز برای قضاوت در مورد عملکرد دولت زود است. تصمیم‌های سیاسی و اجتماعی یک سال، دو سال و سه سال دیگر خودش را بروز می‌دهد. اتفاقات کنونی کشور نتیجه تصمیم گیری دولت قبل و یا این دولت نیست، از اول انقلاب تصمیم‌هایی گرفته ایم که اکنون هزینه آن‌ها را می‌پردازیم، آن زمان تازه آدم‌هایی بر سر کار بودند که خیلی بهتر از ما بودند حال ببینید تصمیم‌هایی که ما می‌گیریم چه نتیجه‌ای را در پی خواهد داشت.

او در همین راستا ادامه داد: در آیه قرآن هم اشاره شده که بروید و بگردید"قُل سیروا فِی الأَرضِ" قرآن پر از این حرف‌ها است ببینید کدام کشوری به این روشی که ما عمل کردیم، عمل کرده است. هیچ کشوری نمی‌تواند با بستن مرز‌های خود و با اتکا به خود، توسعه پیدا کند حداقل در تاریخ نبوده است.

پزشکیان با بیان این جمله که "ضعف‌های امنیتی با پرداختن به اینترنت ملی و شبکه ملی اطلاعات قابل حل نیست" گفت: در همه جای دنیا حتی در آمریکا و اسرائیل هم این ضعف‌ها وجود دارد، همیشه منفذ‌هایی برای نفوذ هست، هنر این است که آدم بتواند آن منافذ را ببیند و جلوی نفوذ را بگیرد در غیر این صورت مشکلات به قوت خود باقی است، این روش مصداق این داستان است که در چین یک دیوار درست کردند تا کسی نتواند به آن طرف عبور کند، ولی مامور‌های چینی با یک رشوه در را باز می‌کردند و اصلا نیاز به دیوار نبود. اگر نیرو‌ها درست تربیت نشوند و ساختار را به خوبی مدیریت نکنیم با افراد نفوذی زیادی مواجهه می‌شویم، مشکل نفوذ اینترنت نیست که محدود شود، بلکه افراد نفوذی مشکل آفرین می‌شوند. نمی‌توان اینترنت را داخلی کرد، برای ارتباط با دنیا باید به دنیا وصل شویم، کشور ما که آنقدر دارای قدرت، امکانات و تکنولوژی نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان افزود: این طرح در راستای ایجاد محدودیت برای نمایندگان بود. هیچ وقت چاقو دسته خود را نمی‌برد. اینکه به یک جریانی اختیاراتی بدهیم که در سرنوشت رای یک جامعه اثر بگذارد از نظر علمی کار درستی نیست. نظارت چارچوب‌های علمی می‌خواهد، اینکه یک گروه بخواهند تشخیص دهند که حرف من شرعی است یا خیر دارای ایراد است، اصلا مگر این‌ها مجتهد هستند که تشخیص بدهند این حرف به نفع بود یا ضرر؟ نماینده در گفتارش طبق قانون اساسی آزاد است حال ممکن است، عده‌ای خوششان نیاید نمی‌شود که جلوی دهان نماینده را بگیرند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۲۵۸۳۰۷، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین