پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۷۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
همواره مسئولین و نماینده‌هایی در مجلس که رفتار و علائق و خواست اکثریت مردم را نادیده می‌گیرند و از نیاز‌های فرهنگی و روز جامعه بی‌خبرند باعث دلسردی اهالی فرهنگ و هنر و فرار نخبگان شده‌اند
شعار سال: در پی واکنش‌ها به اظهارات یک نماینده مجلس پیرامون فیلم‌های توقیفی، کانون کارگردانان سینمای ایران هم واکنش نشان داد.


بیانیه کانون کارگردانان سینما در مورد اظهارات بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و از اعضای شورای پروانه نمایش سینمایی:

ما به این نگاه محدود، ساده انگارانه و توهین‌آمیز به سینمای ایران معترضیم / نسبت ایشان با هنر و فرهنگ این سرزمین جای تردید دارد.

کانون کارگردانان سینمای ایران اظهارات غیرتخصصی و بدون پشتوانه‌ی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی آقای بیژن نوباوه را که عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز هستند، غیرقانونی و دور از شان نماینده قوه قانون‌گذار می‌داند. چگونه می‌توان ۳۰ فیلم سینمایی را که به طور قانونی پروانه نمایش گرفته‌اند، مساله‌دار و غیرقابل نمایش عمومی دانست؟ این نگاه‌های سلبی و محدود، ساده انگارانه و توهین‌آمیز به سینمای ایران، همواره سینمای ما را که در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی درخشیده، تضعیف کرده است.

این دست اظهارات فراقانونی و غیرکارشناسی که نشان از عدم درک درست از جامعه کنونی ایران دارد، باعث شده که مشارکت مردم در امور سیاسی پایین آمده و بسیاری از هموطنان دیگر برایشان فرقی نمی‌کند چه کسی بر صندلی وکالت آن‌ها در مجلس شورای اسلامی تکیه می‌زند. از سوی دیگر از گذر سال‌ها این گونه نگاه‌های سلبی مبتنی بر سانسور در عرصه هنر و فرهنگ جز راندن مردم به سمت تولیدات خارجی نتیجه دیگری نداشته است.

همواره مسئولین و نماینده‌هایی در مجلس که رفتار و علائق و خواست اکثریت مردم را نادیده می‌گیرند و از نیاز‌های فرهنگی و روز جامعه بی‌خبرند باعث دلسردی اهالی فرهنگ و هنر و فرار نخبگان شده‌اند. آن‌گاه که تولیدات اهالی نجیب سینما که حاصل دسترنج تعداد زیادی از متخصصان و هنرمندان این سرزمین است با چوب سانسور و توقیف تهدید می‌شوند چگونه می‌توان به آینده این سینما امید داشت؟

بی‌گمان این نگاه ضدفرهنگی از یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی جای تردید و بازنگری درمورد نسبت ایشان با هنر و فرهنگ این سرزمین دارد.

شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از عصر ایران، تاریخ انتشار:۱۰ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۱۵۴۵۳، www.asriran.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
0
0
به جای این که به مسائل مهم رسیدگی بشه و دغدغه اولویت ها رو داشته باشن نمایندگان، به فیلم هایی که مجوز نمایش دارن گیر میدن!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین