پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
ایران ادعای خبرگزاری رویترز درباره پذیرش کامل متن شش دور قبلی مذاکرات وین توسط تهران را رد کرد.
شعار سال: روند مذاکرات ایران و کشور‌های ۱+۴ درحالی ادامه دارد که برخی رسانه‌های نزدیک به طرف‌های اروپایی همچنان در حال ایجاد جو روانی در اطراف نشست وین هستند.

ساعاتی پیش رویترز به نقل از یک دیپلمات اروپایی که نام وی را فاش نکرد، مدعی شد: "مذاکره‌کنندگان ایرانی در وین پذیرفته‌اند که مذاکرات بر اساس محتوای متونی که تا خرداد ماه امسال مورد توافق قرار گرفته بود، ادامه پیدا کند. "

ادعای رویترز به نقل از این منبع ناشناس درحالی صورت می‌گیرد که علی باقری کنی رییس تیم مذاکره کننده ایران پیش از این تاکید کرده بود که مذاکرات گذشته تنها در قالب یک پیش نویس مدنظر قرار می‌گیرد.

در همین حال یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران با رد ادعای رویترز گفت: ایران در گفتگو‌های دو جانبه با چین اعلام کرده که متن شش دور قبلی مذاکرات وین قابل احترام است، اما چون بر سر آن توافق نشده، قابل مذاکره خواهد بود. بر همین اساس بند‌هایی از متن که مغایر با توافق ۲۰۱۵ است و یا تامین کننده آن نیست، باید تغییر کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی مشرق نیوز، تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۳۱۱۴۴۷، www.mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین