پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۷۳۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کاووسی با تاکید بر اینکه فرآیند بررسی، تعیین اولویت‌ها، تصویب و عقد قرارداد طرح‌های پژوهشی در دستگاه‌های اجرایی گیلان به علت نوع بروکراسی حاکم طولانی است گفت: این امر باعث شده اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی گیلان برگشت بخورد.
شعار سال: به نقل از شبستان، شراره کاووسی تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها اعلام شده که یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای تخصیصی به دستگاه‌های اجرایی استان به توسعه پژوهش و فناوری اختصاص یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه علاوه بر این‌ها دستگاه‌های اجرایی هم در حوزه پژوهش و فناوری اعتباراتی دارند تصریح کرد: شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هر ساله بعد از ابلاغ اعتبارات هزینه‌ای و قبل از توزیع این اعتبارات بین دستگاه‌های اجرایی، ابتدا از سرجمع اعتبارات هزینه‌ای گیلان، یک درصد پژوهش را احصاء و ذخیره می‌کند.

کاووسی اینکه پس از مصوب شدن طرح‌های پژوهشی طی فرآیندی، اعتبارات به دستگاه‌های اجرایی استان گیلان ابلاغ می‌شود را متذکر شد و اذعان کرد: جنس تعهد دستگاه‌ها به تخصیص اعتبارات پژوهش و فناوری این است که با یک اولویت پژوهش‌ها را احصاء و به دبیرخانه ارسال کنند تا پس از بررسی‌های لازم تخصیص اعتبارات انجام شود.

وی در پاسخ به این پرسش که دستگاه‌های اجرایی گیلان تا چه اندازه به تعهدات خود در بحث تخصیص اعتبارات پژوهشی پایبند هستند هم ابراز داشت: بعد از ابلاغ اعتبار به دستگاه‌های اجرایی، تخصیص سهم پژوهش جزو وظایف آن دستگاه می‌شود و در صورت عدم رعایت مفاد آن دستگاه‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات جهت بررسی قانونی موضوع ورود می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه سال گذشته برخی از دستگاه‌های استان اعتبارات پژوهشی خود را جذب نکردند و عملا این اعتبارات برگشت خورد ادامه داد: چنانچه دستگاهی به تعهدات خود عمل نکند کارگروه پژوهش در سال بعد آن دستگاه را جزو دستگاه‌های اولویت‌دار در امر پژوهش محاسبه نمی‌کند.

کاووسی بخشی از علل عدم جذب و برگشت اعتبارات پژوهشی را نوع بروکراسی حاکم، طولانی بودن فرآیند تصویب اولویت‌ها، برگزاری فراخوان‌ها، بررسی و طرح‌های پژوهشی و عقد قرارداد اعلام کرد و افزود: تهیه کننده طرح آمایش سرزمینی گیلان دانشگاه شهید بهشتی بوده و نوع تدوین آن دقیقا بر اساس رویکرد‌های پژوهشی انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان تبیین وضعیت موجود، تحلیل شرایط حال حاضر گیلان و سیاستگذاری در امر توسعه با تکیه بر اطلاعات آمایش سرزمینی استان را متذکر شد و خاطرنشان کرد: مدلی که نهایتا برای توسعه و پیشرفت گیلان طراحی شده کاملا بر اساس رویکرد‌های پژوهشی شکل گرفته است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از دیارمیرزا، تاریخ انتشار: ۲۳ذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۶۴۷۳۴، diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین