پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
واقعا ثمره انتخاب غیر اصلح، نتیجه‌ای جز زیان ملی نمی‌تواند داشته باشد. طرف نماینده مجلس است و نمی‌داند این شیوه صحبت کردن با چارچوب حقوق اساسی و نص قانون اساسی مغایرت دارد. کمپین «عینک دودی» و هشتک «هیچ جا نمیریم...» پاسخی است در برابر بی منطق گویی‌ها، حالا هی بگو منظورم چیز دیگر بود.

شعار سال: «آلات موسیقی که جزء کالای اساسی نیست که ما ورودش را الزامی بدانیم. عینک آفتابی و یا آلات موسیقی باشد یا نباشد هیچ تفاوتی در زندگی مردم ایجاد نمی‌کند.»

این اهم اظهارت سیدکاظم موسوی، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم بود که طی روز‌های گذشته در رسانه‌های کشور به شدت بازتاب پیدا کرد و به دنبال آن واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.

تعداد زیادی از کاربران در شبکه اجتماعی توییتر با انتشار تصاویر خود با عینک دودی نسبت به این مطلب واکنش نشان داده و نوشتند: "یعنی ما به دلیل استفاده از عینک دودی باید جمع کنیم و از ایران برویم؟ "

این توییت اشاره‌ای هم داشت به سخنان دو سال قبل مجری شبکه افق که گفته بود ایرانی‌ها به "یک زندگی حماسی و جهادی" احتیاج دارند و اگر کسی به این سبک اعتقاد ندارد "جمع کند از ایران برود. برود همان جا‌هایی که همان رفاه و همان مدل زندگی را دارد. "

حالا همان اظهارات را کاظم موسوی تکرار کرده، این بار نه به عنوان یک مجری یا شهروند عادی بلکه به عنوان یک نماینده مجلس.

یکی از کاربران در همین رابطه می‌نویسد: "هر کسی که به دنبال آلات موسیقی و عینک آفتابی است، از ایران برود" البته من که رفتم و شاید عینک رو بردارم و پیانو هم که سنگینه، برگردم. "

راه افتادن هشتگ #هیچ‌جانمیریم‌ همینجاهستیم در توییتر هم واکنش دیگری بود به همین اظهاراتی که در بالا به آن اشاره شد.

یکی دیگر از کاربران در رابطه با ممنوعیت استفاده از عینک دودی نوشت: "عینک آفتابی یه معنای طبی داره یه معنای اجتماعی، معنای اجتماعی‌اش یعنی اینکه:"من می‌بینم، اما اون نمی‌بینه که من می‌بینم" حالا فهمیدید چرا در سیستم‌هایی که " من-به عنوان بزرگتر- باید ببینم و تو نبینی" و شعارش اینه که "برادر بزرگتر تو را می‌بیند"، عینک آفتابی تحمل نمیشه؟ "

کاظم موسوی امروز در واکنش به همین مطلب در نطق میان دستور جلسه امروز صحن علنی مجلس مدعی شد: با توجه به مساله‌ای که طی چند روز گذشته دیده ام باید بگویم با هر خبرنگاری مصاحبه نکنید. چند روز پیش مصاحبه‌ای با من شد که در آن خبرنگار از من سوال کرد چرا ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات آلات موسیقی تعلق نمی‌گیرد که پاسخ دادم آیا نان مردم، کالا‌های اساسی و معیشت مردم اولویت دارد یا واردات کالا‌های این چنینی؟

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس البته در ادامه نطق خود از هنرمندان هم عذرخواهی کرد. او اضافه کرد: برای هنرمندان کشور احترام خاصی قائل هستم و از آن‌ها پوزش می‌طلبم، تعجب من از صدا وسیما است چرا در شبکه ۵ مجری برنامه مطالبی را نثار من کرد؟‌ای کاش مجری در خصوص آن تحقیق می‌کرد که آیا مصاحبه تحریف شده یا خیر؟ تا مظلوم واقع نشوم.

اشاره این نماینده مجلس به اظهارات شب گذشته «محمد دلاوری» مجری شبکه تهران است که خطاب به کاظم موسوی گفته بود: "شما به چه حقی برای مردم تعیین تکلیف می‌کنید؟ مگر سرود ملی ما را با دبه زده‌اند؟ آن کسی باید برود که بین مردم تفرقه می‌اندازد. "

در ادامه برخی از واکنش‌ها نسبت به این مطلب را می‌خوانید:


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار:  ۲۳ آذر  ۱۴۰۰، کدخبر: ، www.didbaniran.ir،۱۲۲۷۵۵

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین