پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۱۲۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۹
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هدفمان این است که با رسیدن ارقام قابل قبول در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بخش قابل توجهی از پروژه‌های نیمه‌تمام به‌عنوان یکی از مطالبات سالیان متمادی مردم، تکمیل شود.
شعار سال: حسین مدرس‌خیابانی روزشنبه در حاشیه نشست بررسی رویکرد‌های دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱  اظهارداشت: بودجه کشور در تعامل بین ۲ قوه مجریه (پیشنهاددهنده، تنظیم‌کننده لایحه بودجه) و قوه مقننه (بررسی لایحه و در آوردن آن به صورت قانون و ابلاغ آن) بوده که طبیعتا تعامل بین این ۲ قوه بسیار مهم است.

وی افزود: امروز نشست خیلی خوبی با تعدادی از اعضای محترم مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان داشتیم که علاوه بر ارائه نقطه نظراتشان درباره لایحه بودجه ۱۴۰۱، بحث‌های مختلفی نیز مطرح شد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۱ را از ۲ منظر بررسی کردیم که یکی با هدف بهبود شاخص‌های توسعه در استان بود با توجه به اینکه شاخص‌های این استان با میانگین شاخص‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور فاصله زیادی دارد نمایندگان مجلس و رییس سازمان برنامه و بودجه استان در این نشست اعلام کردند که تلاش شان را به کمک گرفتن از ردیف‌های بودجه‌ای برای بالابردن شاخص‌های استان بکارگیرند.

مدرس خیابانی بیان کرد: بخشی از پروژه‌های مهم سیستان و بلوچستان مانند تکمیل آبرسانی به روستاها، تکمیل جاده‌های روستایی و بزرگراه‌ها ممکن است در سایر نقاط کشور موضوعیت نداشته باشد، اما این استان به لحاظ گستردگی نیازمند توجه بیشتر است، زیرا حوزه‌های یادشده در استان حد قابل قبولی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث بودجه ۱۴۰۱ به نظر می‌رسد «جمعیت» را ملاک قرار داده اند در حالیکه نمایندگان و مدیران استان در خواست دارند که در کمیسیون‌ها مبنا را به «وسعت و نیازمندی‌ها» در حوزه‌های زیربنایی مدنظر قرار دهند تا به ارقام قابل قبولی برسد.

رییس شورای برنامه ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سرانه بودجه ما در استان برای اجرای پروژه‌های عمرانی «جمعیت» نیست بلکه وسعت است یعنی کار‌های عمرانی که در استان انجام می‌شود مثل طول راه‌ها، فیبر نوری، راه‌آهن، آبررسانی، خطوط انتقال آب، انتقال برق و انرژی به نسبت مساحت استان باید تخصیص بودجه داشته باشد.

وی تصریح کرد: برخی از ارقام کسری‌های بودجه به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مربوط است که در این جلسه مقرر شد رییس سازمان برنامه و بودجه استان بررسی مجدد انجام دهد.

استاندار افزود: درواقع دولت کار سختی دارد که بتواند برای ۱۴۰۱ یک بودجه مناسب را ترتیب داده و همه استان‌ها را راضی نگه دارد.

مدرس‌خیابانی ادامه داد: در این نشست قرار شد که مجمع نمایندگان نقطه نظرات استان را در کمیسیون‌های تخصصی ارائه دهند و همانند سال قبل که با تلاش زیاد توانستند بخش عمده‌ای از موضوعات را در قانون بودجه ۱۴۰۰ لحاظ کنند، در لایحه ۱۴۰۱ نیز بودجه نسبتا مناسبی برای استان بگیرند و دغدغه‌های مردم و مدیران دستگاه‌ها را رفع کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز در حاشیه این نشست اظهارداشت: خوشبختانه براساس رقمی که فعلا در لایحه ۱۴۰۱ برای این استان منظور شده پنج هزارو ۴۴۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات جدول ۱-۱۰ مربوط به ۳۱ استان به سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کرده که این اعتبار را بعد از تصویب، در قالب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بین پروژ‌های اولویت‌دار توزیع می‌کنیم.

مهرداد عرب‌اول افزود: با توجه به اینکه ۲ حوزه حمل و نقل و آب از مهمترین بخش‌های زیربنایی سیستان و بلوچستان به شمار می‌روند برای ما مهم بود که در لایحه ۱۴۰۱ اعتبارات قابل ملاحظه‌ای به این ۲ بخش اختصاص پیدا کند که اتفاقا گزارش ارائه شده در جلسه نیز نشان از این مهم بود بطوریکه تقریبا پروژه‌های حوزه راه به طور متوسط بیش از ۱۵۰ درصد رشد اعتبار نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته که نوید دهنده پیشرفت پروژه‌های حمل و نقل، راه، ترانزیت و حوزه زیرساخت است و امیدواریم ظرف حداکثر ۲ سال دیگر بخش اعظمی از این پروژه‌ها به انجام رسد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصادنیوز، تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۶۲۶۷۴، www.eghtesadnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین