پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۶۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کمبود واکسن آسترازنکا و انتظار دوز سومی‌ها برای موجود شدن این واکسن گفت: واکسن آسترازنکا به تدیج می‌آید؛ فعلا موجودی واکسن آسترازنکا تنها برای دوز دومی‌ها یعنی افرادی که دوز اول را هم آسترازنکا دریافت کرده‌اند، اختصاص دارد و اولویت با این افراد است، اما برای افرادی که می‌خواهند واکسن را تکرار کنند، مقدار واکسن کم است و تنها برای افرادی موجود است که ضرورتا باید دوز دوم را دریافت کنند.

شعار سال:سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از روند کند دریافت دوز سوم واکسن کرونا در استان خوزستان خبر داد.
 
دکتر محمدحسین سرمست با اشاره به وضعیت شیوع اُمیکرون، اظهار کرد: ۱۴ نمونه مشکوک به اُمیکرون از استان خوزستان برای بررسی بیشتر به تهران ارسال شده و هنوز مورد قطعی گزارش نشده است. تاکنون تنها یک مورد قطعی ابتلا به اُمیکرون در خوزستان گزارش شده است.
 
 وی با اشاره به ادامه روند واکسیناسیون افزود: استقبال از دریافت دوز سوم بسیار کم و تدریجی است.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کمبود واکسن آسترازنکا و انتظار دوز سومی‌ها برای موجود شدن این واکسن گفت: واکسن آسترازنکا به تدیج می‌آید؛ فعلا موجودی واکسن آسترازنکا تنها برای دوز دومی‌ها یعنی افرادی که دوز اول را هم آسترازنکا دریافت کرده‌اند، اختصاص دارد و اولویت با این افراد است اما برای افرادی که می‌خواهند واکسن را تکرار کنند، مقدار واکسن کم است و تنها برای افرادی موجود است که ضرورتا باید دوز دوم را دریافت کنند.
 
وی افزود: با توجه به این‌که ابتدا استقبال از آسترازنکا به دلیل عوارض آن کم بوده است، تعداد کمتری از این نوع واکسن تهیه شده است.
 
سرمست که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: انواع دیگر واکسن موجود است و دیگر افراد برای دوز اول و دوز سوم می‌توانند از این واکسن‌ها استفاده کنند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 15 دی 1400، کدخبر: ،www.isna.ir،1400101510931

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین