پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۷۱۳۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
تجمع اعتراضی امروز سهامداران بورسی در سازمان برنامه و بودجه دارای سه محور اعتراضی شامل اعتراض به بورس، دوم شناسایی دست‌های پشت پرده و سوم نارضایتی از سطح توانمندی‌های نمایندگان مجلس بود. سوال این است که آیا نمایندگان مجلس بی سواد هستند؟ آن‌ها که حداقل فوق لیسانس و دکتری دارند؟ در پاسخ شاید بتوان به ضعف نمایندگان مجلس در حوزه سیاستگذاری، برخی از انتقادات به شورای نگهبان در تائید و رد صلاحیت‌ها، وضعیت مشاوران و مشاره دهی و مشاوره پذیری در مجلس اشاره کرد. شعار‌های امروز را نباید ساخت شکنانه قلمداد کرد، بلکه باید آن را محصول کم توجهی‌های تاریخی به بحث تائید صلاحیت‌ها و ورود افراد نخبه به مجلس دانست.
شعار سال: صبح امروز شاهد تجمع اعتراضی سهامداران بورسی در مقابل سازمان برنامه و بودجه بودیم. منابع خبری مدعی شده بودند که قرار بود این تجمع در برابر ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شود، اما ممانعت نیرو‌های انتظامی باعث شد تا تجمع‌کنندگان به مقابل درب اصلی سازمان برنامه و بودجه کشور نقل مکان کنند. پلاکارد‌ها و شعار‌هایی که در این تجمع دیده و شنیده می‌شود حاکی از اعتراض سهامداران نسبت به عملکرد مجلس و دولت در قبال بازار سرمایه است. اما این تجمع از سه زاویه قابلیت تحلیل دارد. اول نوع اعتراضات به بورس، دوم شناسایی دست‌های پشت پرده و سوم نارضایتی از سطح توانمندی‌های نمایندگان مجلس.

در خصوص نوع اعتراضات به بورس بر اساس شعار‌های منعکس شده در پلاکارد‌ها به مواردی همانند توقف نوسانگیری، اجرای دستورات رهبر در حمایت از بورس برخورد می‌کنیم.

آیا مجلس بی سواد است؟آیا مجلس بی سواد است؟
در خصوص اعتراض به افراد و شخصیت ها، پای پور ابراهیمی (مجلس) و عشقی (بورس) و اعضای کمیسیون‌های اقتصادی و تلفیق به میان کشیده شده است.
آیا مجلس بی سواد است؟
اما مهم‌ترین بخش این اعتراض، زیر سوال بردن تخصص نمایندگان مجلس بوده است.
تعداد بازدید : 3

سوال این است که آیا نمایندگان مجلس بی سواد هستند؟ آن‌ها که حداقل فوق لیسانس و دکتری دارند؟ در پاسخ شاید بتوان به ضعف نمایندگان مجلس در حوزه سیاستگذاری، برخی از انتقادات به شورای نگهبان در تائید و رد صلاحیت‌ها، وضعیت مشاوران و مشاره دهی و مشاوره پذیری در مجلس اشاره کرد. اگر در مجلس آینده این مشکلات کم رنگ نشوند، آستین بالا خواهیم زد. شعار‌های امروز را نباید ساخت شکنانه قلمداد کرد، بلکه باید آن را محصول کم توجهی‌های تاریخی به بحث تائید صلاحیت‌ها و ورود افراد نخبه به مجلس دانست.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین