پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۳۷۲۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
در دومین روز کاری هفته شاخص کل سومین سقوط بزرگ در دو هفته اخیر را ثبت کرد. امروز قیمت سهام تمامی نماد‌های پالایشی و خودرویی بازار سهام ریزش کرد.

شعار سال:در معاملات روز یکشنبه، ۱۷ بهمن ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۲ هزار و ۴۴۷ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۹۶۳ واحد رسید. افت ۲۲ هزار واحدی سومین سقوط بزرگ شاخص در بهمن ماه است.
 
شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۶ هزار و ۲۱۰ واحدی در سطح ۳۲۶ هزار و ۴۹۹ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۴۷ واحد پائین آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۳۷۶ واحد قرار گرفت.
 
در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، ۵۴ نماد رشد قیمت داشتند که ۳۴ نماد بورسی و ۲۰ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۴۳۸ نماد کاهش قیمت داشتند که ۳۱۳ نماد بورسی و ۱۲۵ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۱۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۸۷ درصد بازار افت قیمت داشتند.

گروه‌‌های قرمز بورس
 
امروز قیمت سهام تمامی نمادهای گروه‌های «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای»، «خودرو و ساخت قطعات»، «مخابرات» و «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» کاهش یافت و این ۴ گروه یکدست قرمزپوش شدند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌های بازار سهام
 
امروز نمادهای «پارسان»، «فولاد» و «وغدیر» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و «وصندوق»، «وپارس» و «قرن» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.
 
در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «شگویا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «توسن» و «بمپنا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.
 
در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فملی صدرنشین است و فولاد و شتران در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای تجلی، توسن و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات
 
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان بود که ۲۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.
 
ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۴ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان رسید که ۲۱ درصد از کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اقتصاددان ، تاریخ انتشار: 17بهمن1400، کدخبر:76857 ، www.eqtesaddan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین