پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۱۳۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
مدارس ایرانی خارج از کشور در ۲ حوزه فعالیت خود را توسعه خواهند داد که یکی در حوزه جذب دانش‌آموزان تمام‌وقت است که متشکل از فرزندان ایرانیان مامور در خارج از کشور، فرزندان ایرانیان مقیم و یا بومیان ایران‌دوست که علاقه‌مند به آموزش‌های ایرانی هستند.
شعار سال: رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون در ۱۰۰ مدرسه به بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز ایرانی در کشور‌های مختلف خدمات آموزشی ارائه می‌شود و در این میان هر دانش‌آموزی که به مدارس ایرانی رجوع می‌کند، به منافع فراسرزمینی کشور خود اهمیت می‌دهد.

مهدی فیاضی در حاشیه تودیع و معارفه مدیران‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان افزود: مدارس ایرانی خارج از کشور در ۲ حوزه فعالیت خود را توسعه خواهند داد که یکی در حوزه جذب دانش‌آموزان تمام‌وقت است که متشکل از فرزندان ایرانیان مامور در خارج از کشور، فرزندان ایرانیان مقیم و یا بومیان ایران‌دوست که علاقه‌مند به آموزش‌های ایرانی هستند.

وی افزود: دومین گروهی که این مدارس می‌تواند خدمات خود را توسعه دهد، آموزش زبان و هنر پارسی برای ایرانیان مقیمی است که به صورت تمام‌وقت در مدارس حضور ندارند و در مدارس کشور میزبان حاضر می‌شوند، اما برای حفظ ارتباط با زادگاه‌پدری خود علاقه به یادگیری آن دارند.

این مسوول با تاکید بر اینکه ایرانیان مقیم خارج جزو فرهیخته‌ترین مهاجرین در کشور‌های مختلف هستند، اظهار داشت: این قشر جایگاه رفیعی دارند و سرمایه اجتماعی بالایی در کشور میزبان محسوب میشوند و بطور معمول وطن خود را فراموش نمی‌کنند که حضور خود را در آن کشور با انتقال تکنولوژی و دانش سرمایه گذاری به ایران جبران می‌کنند.

فیاضی با اشاره به تغییرات مدیریتی در استان‌ها، خاطرنشان کرد: مدیران در گردش نخبگان در حال چرخش هستند، استان‌هایی نیز تغییر مدیریت خواهند داشت و یا در استان‌هایی نیز امکان تثبیت مدیران قبلی وجود دارد.
 

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از عصر ایران، تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: asriran.com/۸۲۴۴۱۶
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین