پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۰۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
امسال شمار گرین کارت‌ها تقریبا دو برابر شده است. همزمان، مالکان مراکز درمانی امیدوارند تا شمار ویزا‌های اقامت دائم از این هم بیشتر شود تا آن‌ها بتوانند تعداد بیشتری پرستار خارجی را برای مقابله با کمبود شدید نیروی کار، استخدام کنند.

شعار سال: در حالی که بحران کرونا وضعیت بیمارستان‌ها و کادرهای درمانی را در ایالات متحده آمریکا، مانند دیگر نقاط جهان به هم ریخته، مراکز بهداشتی این کشور به دنبال استخدام پرستار خارجی می‌گردند.
 
در حال حاضر شمار گرین کارت‌های در دسترس در سفارت‌های آمریکا برای کارگران ماهر، از جمله پرستاران دو برابر سال‌های گذشته است. علت این امر هم این است که از زمان آغاز بحران کرونا و محدودیت‌های سفر، ویزایی برای بستگان خارجی شهروندان ایالات متحده صادر نمی‌شود. براساس قانون، این ویزاها هم‌اکنون در اختیار کارگران ماهر قرار می‌گیرد.
 
یکی از مسئولان اداره مهاجرت اوماها در ایالت نبراسکا می‌گوید در ۱۸ سال دوره فعالیتش در این نهاد، هیچگاه به مانند دو سال گذشته با دعوت‌نامه کار برای پرستاران خارجی روبه‌رو نبوده است.
 
بیمارستان‌های ایالات متحده آمریکا در دو سال گذشته و همزمان با افزایش شدید فشار کار با موج بزرگ ترک کار از سوی پرستاران مواجه شده اند. برای مثال تنها در ایالت کالیفرنیا مراکز بهداشتی با کمبود ۴۰ هزار پرستار دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
این چالش در حالی جدی‌تر می‌شود که هزینه استخدام پرستاران با قرارداد موقت بسیار بالا است و شمار فارغ‌التحصیلان دانشسراهای ایالات متحده با میزان نیاز به هیچ‌وجهی همخوانی ندارد.
 
در دو سال گذشته بسیاری از بیمارستان‌ها با پرستاران فیلیپینی، جامائیکایی و دیگر کشورهای انگلیسی‌ زبان قرار داد بسته اند و شمار ورود کارکنان درمانی از چنین کشورهایی همچنان رو به افزایش است. پرستاران خارجی با قراردادهای طولانی مدت و هم آن‌هایی که اخیرا وارد ایالات متحده شده اند تلاش می‌کنند تا پیش از آغاز سال مالی جدید در سپتامبر سال ۲۰۲۲ از مزایای گرین‌ کارت‌های جدید برای کسب اقامت دائم استفاده کنند.

ایالات متحده آمریکا همه ساله به‌طور میانگین حدود ۱۴۰ هزار گرین کارت برای اقامت دائم صادر می‌کند. بسیاری از درخواست کنندگان، افرادی هستند که با ویزاهای کوتاه مدت در این کشور مشغول کارند. امسال شمار گرین‌ کارت‌ها تقریبا دو برابر شده است. همزمان، مالکان مراکز درمانی امیدوارند تا شمار ویزاهای اقامت دائم از این هم بیشتر شود تا آن‌ها بتوانند تعداد بیشتری پرستار خارجی را برای مقابله با کمبود شدید نیروی کار، استخدام کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران  ، تاریخ انتشار:   15بهمن1400، کدخبر: ،www.asriran.com،825615

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین