پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
استاندار اردبیل با بیان اینکه تلاش می کنیم میزان برخورداری استان از توسعه را به میانگین کشوری ارتقا دهیم ، تصریح کرد: در این راستا همه مسئولان باید با احساس وظیفه بیشتر و همدلی و همراهی اقدام کرده و از نگاه‌های تنگ‌نظرانه که باعث عقب‌ماندگی استان می‌شود، بپرهیزند.

شعار سال:  استاندار اردبیل گفت:بسیاری از شاخص‌های توسعه استان پایین است و ارتقای آن برای رسیدن به میانگین کشوری هدف‌گذاری شده است.
 
 سید حامد عاملی در یک گفت و گویی خبری افزود: سهم ناچیز ٠/۹ درصد استان اردبیل در سرانه تولید ناخالص ملی یکی این شاخص‌هاست که تاثیر مستقیم بر وضعیت معیشتی، درآمدها و اوضاع اقتصادی مردم دارد.

وی ادامه داد :رتبه استان اردبیل در بیشتر شاخص‌های توسعه بین ۲۲ تا ۲۷ استان‌های کشور است.

استاندار اردبیل به بیان میزان بهره‌مندی استان از راه‌ها به عنوان یکی دیگر از شاخص‌های توسعه پرداخت و گفت: تاکنون شاخص برخورداری استان از بزرگراه‌ها نسبت به متوسط کشوری ۱۱درصد بوده در حالیکه این رقم در کل کشور ۲۴ درصد است.

عاملی مدیریت صحیح و عادلانه منابع مالی و اعتبارات بر اساس ظرفیت‌ها و استعدادهای مناطق، توجه به منابع انسانی و مسایل فرهنگی و اجتماعی را اساس توسعه و پیشرفت استان دانست.

وی با بیان  اینکه کیفیت  آموزش در استان  پایین‌تر از متوسط کشوری است، تشریح کرد: با وجود بی‌توجهی به ارتقای شاخص‌های توسعه از جمله  تولید ، بهبود وضعیت آموزش ، فرهنگ و سرمایه گذاری حتی جذب میلیاردها تومان اعتبار نیز مشکلی را از استان حل نخواهد کرد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تلاش می کنیم میزان برخورداری استان از توسعه را به میانگین کشوری ارتقا دهیم  ، تصریح کرد: در این راستا همه مسئولان باید با احساس وظیفه بیشتر و همدلی و همراهی اقدام کرده و از نگاه‌های تنگ‌نظرانه که باعث عقب‌ماندگی استان می‌شود، بپرهیزند.

وی با اشاره به اینکه فقط با وحدت، همدلی، همراهی و یاری همدیگر می توانیم به توسعه دست یابیم،افزود: اختلاف افکنی بین مردم و ایجاد بدبینی و کدورت مردم یک شهرستان نسبت به شهرستان دیگر کمکی به پیشرفت منطقه نخواهد کرد و هر کسی اختلاف ایجاد کند و وحدت مردم را هدف قرار دهد خیانت کرده است.

عاملی در ادامه به پروژه راه آهن میانه-اردبیل  اشاره کرد و گفت: این پروژه به لحاظ احداث ابنیه فنی  و چندین دهنه تونل پروژه بزرگی است و  به دلیل  عدم تامین منابع مالی متناسب روند اجرای آن طولانی شده است.

وی بیان کرد: برای ممانعت از تعطیلی پروژه‌های عمرانی در سالجاری اعتباراتی به این حوزه نیز تزریق شده و  بخشی از اعتبارات هم برای سال بعد در نظر گرفته شده است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: کل مسیر راه آهن اردبیل - میانه  ۱۷۶ کیلومتر بوده که ۱۱۰ کیلومتر آن  ریل‌گذاری  شده و ۶۰ کیلومتر هم که شامل قسمت‌های مهم و تونل هاست که در  سفر رئیس جمهور دستورات ویژه برای تامین منابع مالی آن داده شده است.

 وی گفت: این قول را می توانم به مردم استان بدهم که تمام تلاش خـود را برای تسریع در تکمیل راه آهن به کار می گیریم تا در اسرع وقت تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا ، تاریخ انتشار: 15بهمن1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84638057

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین