پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۱۱۰
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
شمس الدین به سفر هفته گذشته ریاست محترم جمهوری به استان گیلان اشاره و بیان کرد: نکته‌ای که برای ما و خیلی از افراد مایه تعجب بود این است که جریان پیدا و پنهانی در استان هستند که این نوع سفر‌ها را مدیریت می‌کنند به گونه‌ای که مسئولین نتوانند با حقایق جامعه و استان آشنا شوند و این خیلی مایه تاسف است خصوصاً در این دولت که دولتی تحولگراست.
شعار سال: حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه شهرستان بندرانزلی ضمن دعوت و توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و حلول ماه رجب و تسلیت شهادت امام هادی (ع) و ارتحال فقیه عالی مقام و مرجع بصیر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و شهادت مامور عزیز نیروی انتظامی در استان فارس به دست ارازل و اوباش، اظهار داشت: از مساجد، پایگاه‌های بسیج و همه کسانی که برای مراسم‌ها و برنامه‌های دهه مبارک فجر برنامه ریزی کردند تقدیر و تشکر می‌کنم بویژه شهرداری و شهردار محترم که در آذین‌بندی حرکت جدیدی را در شهرستان مشاهده می‌کنیم و امیدواریم تداوم داشته باشد و این شهر در اینگونه مناسبت‌ها که از اعیاد بزرگ دینی و ملی ماست جلوه شادی برای مردم داشته باشد؛ ان‌شاءالله مردم ما امسال در ۲۲ بهمن حضور گسترده باید داشته باشند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین نکته مهم و اولویت داری است که مکررا گفته و شنیده می‌شود و مقام معظم رهبری آنرا به عنوان یک ضرورت برای جامعه تاکید می‌فرمایند، اضافه کرد: جهاد تبیین یعنی تلاشی که برای غلبه بر سلطه رسانه‌ای و تبلیغی دشمنان باید انجام شود که وظیفه همه یعنی هم آحاد مردم و هم دستگاه‌های متولی است.

شمس الدین خاطرنشان کرد: آنچه در دستور کار دشمنان بوده و هست و الان بیشتر شده این است که از طریق تحریف واقعیات و شبهه‌پراکنی و تردیدافکنی در مردم هم باور‌های مردم را تغییر دهند و هم یاس آفرینی کنند و دیده‌اید در فضای مجازی که متاسفانه در کشور ما هیچ کنترلی ندارد به وفور مطالب مختلف در بزک کردن دوره منحط پهلوی و حسرت آن زمان را خوردن منتشر می‌کنند که این نیاز به تبیین و روشنگری دارد.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه عمده هدف دشمن از این کار در این مقطع زمانی تاثیرگذاری روی مردم خصوصاً قشر جوان و نوجوان است، چون این قشر دوران طاغوت و ظلم و فساد و فقر آن دوره را ندیده، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد مشکلات اقتصادی امروز کشور را با شرایط زندگی آن زمان تطبیق دهد تا مردم ما خصوصاً جوانان و نوجوان را نسبت به نظام اسلامی و دین و ارزش‌های دینی بی‌اعتقاد کنند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه جهاد تبیین تلاش و حرکتی است که در مقابله با این توطئه یاس آفرینی دشمنان باید انجام شود، خاطرنشان کرد: جهاد تبیین دو بخش دارد؛ نخستین بخش آن، بخش گفتمانی است، یعنی واقعات چه به صورت رسانه‌ای چه به صورت حضوری در محافل و مساجد و برنامه‌های تبلیغی و دینی بیان و تشریح شود.

شمس الدین بخش دوم جهاد تبیین را بخش عملی عنوان کردند و افزود: جهاد تبیین فقط با گفتن درست نمی‌شود؛ یعنی باید عمل ما مبین واقعیات و حقایق باشد.

خطیب جمعه بندرانزلی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیاناتشان در رابطه با یکی از بخش‌هایی اولویت‌های جهاد تبیین که دشمن روی آن متمرکز شده است می‌فرمایند یک مرکز دیگر که دشمن روی آن کار می‌کند ارزش‌ها و پایه‌ها و اساس انقلاب است، خیلی باید مراقب باشید می‌خواهند مردم را به پایه‌ها و اصول انقلاب و این حرکت و نهضت عظیم و پایه‌های جمهوری اسلامی بی‌اعتقاد و متزلزل کنند.

امام جمعه بندرانزلی افزود: ۴۳ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و این همه دستاورد و پیشرفت در نقاط مختلف کسب شده، اما دشمن متمرکز روی نقاط آسیب و ضعف است تا بگوید این است اسلامتان و انقلابتان و یاس آفرینی کند تا مردم خصوصاً جوانان و نوجوانان را نسبت به این اصول و ارزش‌ها بی‌اعتقاد کند.

شمس الدین تاکید کرد: ما اصول و مبانی و ارزش‌های انقلاب را باید هم در گفتمان هم در عمل به گونه‌ای بیان کنیم که مردم نسبت به نظام اسلامی اعتقاد قوی‌تر و قوت قلب و استقامت در راه پیدا کند.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کرد: در بخش گفتمانی وظیفه رسانه‌های تبلیغی و اثرگذار رسمی و غیر رسمی و در کنار آن‌ها مبلغین و معلمین و اساتید دانشگاه که روی اقشار مختلف جامعه تاثیرگذاری دارند این است که فعال باشند و روشنگری و رفع شبهه و القائات سوء دشمن را در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه بندرانزلی اضافه کردند: در حوزه عملی عمدتا وظایف کارگزاران و دولت است اگرچه همه قوا را در بر می‌گیرد و لذا باید کارشان را درست انجام دهند، اقداماتی که دولت و مجلس و دستگاه قضایی می‌کند می‌تواند امیدآفرین باشد و نقش بسزایی در خنثی کردن توطئه دشمنان دارد.

شمس الدین تصریح کرد: در بخش عملی برای جهاد تبیین دو اولویت وجود دارد؛ اولویت اول اینکه شناخت صحیح نسبت به ضرورت‌های امروز جامعه پیدا کنند یعنی با چه کاری می‌شود مردم را به نظام امیدوار و به انقلاب پایبند کرد و اولویت دوم به کارگیری نیرو‌های جوان و انقلابی و تحول‌آفرینی است که این امیدآفرینی را در مردم ایجاد کند.

خطیب جمعه بندرانزلی افزود: مقام معظم رهبری در آخرین دیدار با دولت گذشته آن دولت را دولت عبرت نامدیدند و فرمودند باید دولت‌های دیگر از آنچه که در آن دولت گذشت درس بگیرند؛ در دیدار اخیر با فعالان اقتصادی هم از نابسامانی‌های اقتصادی که در دهه نود در دو دولت گذشته داشتیم رسماً ابراز گلایه کردند، چون اولویت کشور دیده نشد و اشتباه محاسبه شد، اولویت کشور روی برجام و مذاکره با آمریکا و بازگردانی پول‌های بلوکه شده گذاشته شد و درحالیکه رهبر معظم انقلاب فرموده بودند اقتصاد را شرطی نکنید کردند و شدند مایه عبرت، چون نه تنها مشکل مردم را حل نکردند بلکه زیادتر کردند.
 
سفر رئیس جمهور به گیلان طوری برنامه ریزی شد تا حقایق را نبینند!

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه عمده گلایه‌مندی مردم از ۸ سال اخیر است، اظهار داشت: دولت قبل هم محاسبه اشتباه داشتند و علیرغم رهنمود‌های رهبری نتوانستند اولویت کشور را درست تشخیص دهند و مشکل دومشان این بود که به نیاز جامعه از حیث مدیریتی و کارآمدی نتوانستند پاسخ مثبتی بدهند، می‌دانستند مردم مشکل اقتصادی و معیشتی داشتند، اما مدیریتشان مدیریتی نبود که مشکلات مردم را حل کند.

شمس الدین در ادامه به سفر هفته گذشته ریاست محترم جمهوری به استان اشاره و به بیان نکاتی پرداختند و بیان کرد: اولاً نکته‌ای که برای ما و خیلی از افراد مایه تعجب بود این است که جریان پیدا و پنهانی در استان هستند که این نوع سفر‌ها را مدیریت می‌کنند به گونه‌ای که مسئولین نتوانند با حقایق جامعه و استان آشنا شوند و این خیلی مایه تاسف است خصوصاً در این دولت که دولتی تحولگراست.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه داد: در بازدید‌هایی که ریاست محترم جمهوری داشتند دیدید آنجایی که مردم حضور داشتند گفتند قبل از اینکه شما بیایید اینجا را آب و آسفالت کردند! این برای نظام اسلامی و دولت انقلابی و تحولگرا خیلی مایه تاسف است.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کرد: این سفر به گونه‌ای برنامه ریزی و مدیریت شد که حقایق را نبینند و برای ما محل ابهام است که چرا این استان مدت سفرش کوتاه‌تر از استان‌های دیگر شد؟

شمس الدین تاکید کرد: حالا در این سفر کوتاه و مهندسی شده نکاتی داریم؛ در همین سفر ریاست محترم جمهوری نکات مهمی را بیان کردند و یکی از این نکات که در زمره اعتقاد و باورشان و تلاششان برای اجرایی شدن هست این بود که فرمودند ”بانیان وضع موجود نباید ادامه کار مدیریتی داشته باشند؛ باید با انتخاب مدیرانی جوان و تحول‌خواه برای کارآمد کردن دستگاه‌ها اقدام شود؛ به مدیران کشور تأکید دارم که لزوم تحول در کشور تغییر نگرش مدیریت با استفاده از مدیران خلاق است”، این یک فرمان و دستور است که ریاست محترم جمهوری در راستای برنامه‌هایی که بیان کردند و مردم به آن رای دادند اعلام کرده است.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: در روز‌های گذشته در جلسه اقتصادی دولت در رابطه با مشکلات اقتصادی و نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها دستوراتی دادند؛ خب این‌ها دستورات رییس جمهور است که باید دنبال شود، حالا سوال: در بین این نکات مختلف و مهم که ریاست محترم جمهوری بیان کردند خصوصاً در رابطه با بحث مدیریتی که باید مدیران همسوی با دولت، جوان، انقلابی و تحول‌خواه در راس کار قرار بگیرند، چطور در استان ما مسئله اول شد آزادسازی سواحل؟ در سراسر کشور شروع کردند به تبلیغ کردن و از تهران نماینده محترم ریاست جمهوری آمد تا ساحل را آزاد کند! شایسته‌تر بود نماینده‌ای می‌فرستادند میامد به مطالبات نیرو‌های انقلاب رسیدگی و بر انتصابات و مدیریت‌های استان نظارت می‌کرد! اگر مدیریت‌ها را درست می‌کردند ساحل خود به خود درست می‌شد! ساحل چرا تصرف شد؟ چون مدیران انقلابی نبودند و مدیران بی‌تفاوت و باری به هر جهتی بودند که سواحل توسط خود دولت تصرف شد؛ شما مشکل مدیریتی دارید، به جای اینکه وقت بگذارد یک مسئول عالی‌رتبه از هیات دولت تشریف بیاورد در استان و برود کنار ساحل بگوید این فنس را بردارید باید میامد در استان مینشست میگفت این انتقادی که مردم و نیرو‌های انقلاب و کسانی که برای رای آوردن رییس جمهور تلاش کردند از انتصابات مسئله دار و مشکل دار و حتی بقای مدیران سابق در مسئولیت‌هایشان دارند چیست؟ باید به این رسیدگی می‌کرد چرا آمد ساحل را نگاه کرد؟ واقعا قابل هضم نیست، نمی‌دانیم چه کسی دارد برنامه ریزی و اولویت‌ها را تعیین می‌کند!

امام جمعه بندرانزلی ادامه داد: ساحل آزاد کردن راه‌های بهتری هم داشت؛ اگر مدیر انقلابی گوش به فرمان‌داشتید اعلام میکردید ظرف ۲۴ ساعت باید ساحل را آزاد کنید و ۶۰ متر بیایید عقب! شما چرا باید مدیر خودتان را وادار کنید حریم ساحل را آزاد کند؟ این ضعف در مدیریت است.

شمس الدین خاطر نشان کرد: آزادسازی ساحل آدرس غلط دادن به مردم است! مشکل امروز عامه مردم آن هم در این فصل دسترسی به ساحل نبود! مشکل عامه مردم امروز در جامعه ما گرانی است! در استان‌های شمالی مثل استان گیلان و اکثر مردم در کشور که قوت قالبشان برنج است برنج الان کیلویی چند در بازار به فروش می‌رسد؟ مگر کشاور سودش را میبرد؟ این دلال است که روزی چند ده هزار تومان روی قیمت برنج می‌گذارد و این فشار را به مردم وارد می‌کند! اولویت را بفهمید چیست و بروید درست کنید.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه آزادسازی ساحل امر لازمی است، اما باید در جای خودش با ساز و کار خودش انجام میشد، تصریح کرد: با این کاری که بدون برنامه ریزی و طراحی و پیوست‌های لازم انجام شد قطعاً در تابستان و بهار معضل ساحل را خواهیم داشت؛ نه نیروی انتظامی می‌تواند کنترل کند نه سپاه و نه دستگاه‌های دیگر! چه برای فساد‌هایی که پدید می‌آید چه خطراتی که وجود دارد! اگر هر کسی از هر جایی برود لب دریا زن و بچه مردم غرق می‌شوند! چرا بدون فکر لودر دست می‌گیرید و راه میافتید تخریب می‌کنید؟ مگر این کاری که انجام شد اولویت کشور است؟ قوت و زندگی و معشیت مردم را رها کرده‌اید به امان خودش رفته‌اید دنبال کار دیگری که اولویت کشور و استان نیست.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کرد: در مسئله مدیران آدم تعجب می‌کند، حالا انتصاباتی که مسئله دار است و مستند هم هست جای خود، میبینیم در سطح استان در بین مدیران کسانی بودند که منصوب دولت قبل هستند و تا الان به عنوان سرپرست بودند الان حکم مدیریت میگیرند آن‌هم در این دولت! دولت قبلی آن‌ها را مدیر نکرده بود شما مدیرش می‌کنید در این دولت؟ نمیدانم این چه برنامه ریزی و تصمیمی است؟ این کجا اجرای فرمان ریاست محترم جمهوری است؟ مگر رئیس جمهور نفرمودند بانیان وضع موجود نباید در راس کار باشند؟ این‌ها نکاتی است که اگر درست عمل شود جهاد تبیین تحقق پیدا می‌کند وگرنه هرچه تبیین کنیم و به جوان و نوجوان و نیروی انقلابی بگوییم انقلاب این محسنات و دستاورد‌ها را دارد، میگوید ما داریم با چشم این نوع مدیریت ناکارآمد غیرانقلابی و فسادانگیز را می‌بینیم.

شمس الدین تاکید کرد: جهاد تبیین که مقام معظم رهبری می‌فرمایند فقط با گفتگو و سخنرانی نیست، عمل می‌خواهد؛ اگر درست مدیریت کردید، تصمیم گرفتید، اولویت‌ها را تشخیص دادید و برای رفع مشکلات مردم قدم برداشتید سخن مبلغ و روحانی و رسانه تبلیغی و دینی هم اثر می‌گذارد، اما اگر درست عمل نشود به سختی باید اقناع کرد و تعبدی باید بپذیرد.

خطیب جمعه بندرانزلی در پایان با تاکید بر اینکه ما و نیرو‌های انقلاب مسئله انتصابات را در استان دنبال می‌کنیم و رها نمی‌کنیم، چون معتقدیم این اصلاح در مدیریت باید هرچه زودتر انجام شود و نگران هیچ چیزی هم نیستیم به فضل پرودگار متعال، افزود: در یک مرحله گفتیم اعلام کردیم قول دادند منتظریم قولشان عملی شود، اما اگر در راستای دستور ریاست محترم جمهوری در استان در رابطه با عزل و نصب‌ها و برکناری مدیران سابق و جدیدی که مشکل دار هستند اقدامی انجام نشد ما و نیرو‌های انقلاب مراحل بعدی را دنبال می‌کنیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دیار میرزا، تاریخ انتشار:۱۵ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۷۷۲۶۲/diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین